Covalact de tara se contrazice in reclame

Un brand foarte bine realizat – Covalact de tara – a transformat o fabrica de lapte judeteana ex-comunista intr-un succes comercial national. La fel ca Albalact (Zuzu, Fulga etc.), Prodlacta Brasov, Lactag si multe alte povesti de succes despre cum un producator anost de lactate dintr-un anumit judet se rebranduieste si revine un furnizor national de top.

Despre cat de etic este sa pui sintgma “de tara” la un produs de fabrica, ce este produs si ambalat pe benzi ultra-tehnologizate… nu are rost sa vorbesc. Se pare ca este etic, daca se poate in Romania…

Am sesizat insa ca doua reclame ale Covalact de tara se contrazic practic, datorita unei sintagme ce nici nu isi avea rostul.

Reclama 1: o stiti, cu siguranta, este la branzica Fagaras.

Fetita mananca toata branza cu smantana a matusii / bunicii sale, iar aceasta o trimite sa cumpere de la magazin mai multe cutii de branzica similara, de la Covalact de tara. Scoate branzica din cutii si o pune intr-un vas mare, traditional. Apoi vasul cu branzica ajunge la oamenii care lucrau pe camp, care sunt incantati peste masura: “Branzica cu smantana ca a mata, nu gasesti la nimenea”. “Mai zic unii ca e ca la tara. O fi buna si a lor, dar nu se compara” Pe sistemul: daca este facuta in casa, sigur este mai buna. Deci, reclama este foarte buna, reuseste sa induca ideea ca, desi Covalact de tara este cumparat din magazin, daca nu ar fi in cutie de plastic, ai zice ca este facut de vreo tanti in propria gospodarie. Pana aici, toate bune.

dar vine Reclama 2:

Aceeasi tanti (coana Chiva daca am inteles bine) spune tare si raspicat, sigura pe ea: “eu am bulgarasi mai buni ca astia de la oras”.

Deci… sunt produsele Covalact de tara (facute la oras, in Sfantul Gheorghe, jud. Covasna) la fel de bune ca cele de tara? Ca eu nu mai inteleg ce vor sa spuna “astia de la agentie”…

4 Comments

  1. Crangu Ionut

    Eu cred ca ei vor sa scoata in evidenta calitatea produselor din portofoliu lor. Am inteles ca sunt lideri de piata sau ocupa pozitii de top la mai multe categorii de produse lactate, sincer mama cand face creme sau piure de cartofi doar unt de la ei foloseste, chiar si eu am avut curiozitatea si am intrebat-o de ce numai de la ei vrea iar raspunsul ei a fost la pretul de pe piata 5-9 lei este cel mai bun.

  2. razvaniancu

    Au o pozitie foarte buna cu siguranta, insa per total sunt sub Danone, Albalact si Napolact-Milli. Covalact este impreuna cu Friss si se descurca foarte bine pe piata. Nu mi se pare ca au preturi semnificativ mai mici decat altii, cu brandul Covalact… reusesc tocmai prin brand sa aiba o pozitie foarte buna. Sincer, eu as interzice sintagma “de tara”, pentru ca nu este adevarata, este un produs de fabrica. Partea buna este ca produsele sunt facute in Covasna si Harghita, intr-o zona foarte putin poluata, aproape de natura.

    • Crangu Ionut

      Poate au un pic de adevar si in sintagma lor “de tara” am trecut acum ceva timp prin Sfantu Gheorghe si pot spune ca e un satuc mai mare, nicidecum un oras (mai stii poate ei considera asa).Se vede si prin trecere ca este un oras sarac si defavorizat, macar le ofera unor oameni o paine.

      • Asa este, insa ma gândeam ca termenii acestia “traditional” si “de la tara” sunt folositi prea mult si nu mai simbolizeaza ceea ce ar trebui. Nu stiu care sunt sursele de lapte, informatiile astea sunt neclare la toti producatorii, stiu insa ca multi aleg sa cumpere lapte inclusiv din afara Romaniei… societatea in care traim si marile corporatii ne-au dovedit in multe momente ca avem toate motivele sa avem incredere limitata 🙂 Oricum, pentru branding, Covalact are nota 10. Sper sa fie îndeajuns de multe merite si la capitolul calitate.

Comments are closed