Romanii devin tot mai pretentiosi in materie de cafea

A fi pretentios nu este deloc ceva rau, ci mai degraba o dovada de cunoastere, de experienta, de dorinta de mai bine. In ultimii ani, romanii au devenit niste consumatori tot mai pretentiosi pe piata alimentara in general. Unul dintre segmentele pe care se observa un progres important este cel al cafelei. In Romania se consuma multa cafea, cei mai multi oameni incepandu-si ziua cu acest ritual. Cafeaua se consuma acasa, la munca, pe strada, in cafenele, baruri, restaurante si fast-food-uri. Practic, oriunde exista oameni, se consuma si cafea. Dupa apa, cafeaua este probabil lichidul cel mai des consumat in tara noastra.

A crescut in ultima perioada vanzarea de cafea de calitate ridicata, in supermarketuri si hipermarketuri. Romanii au la dispozitie tot mai multe marci de renume, precum si marci ale retailerilor, pe segmentul premium. Magazine precum Cora, Carrefour si Mega Imagine le propun consumatorilor sortimente de cafea din diverse tari, sub brand propriu, pe segmentul superior de pret si calitate.

cafea cafetieraPana si la automatele de cafea de pe strada sau din diverse alte locuri (spatii comerciale, de birouri etc) se pune accentul pe calitate, tot mai puternic. Romanii nu mai consuma cafea oricum, ci isi doresc o experienta cat mai placuta, profitand si de concurenta de pe piata. Este, de fapt, calea spre “normalitatea” din tarile in Vestul Europei.

philipsIn ceea ce priveste cafeaua preparata in casa, si aici au crescut asteptarile. Sunt cumparate tot felul de echipamente premium, espressoare care promit cafea de calitatea celei din HoReCa. Se consuma in continuare cafea la ibric, cafea preparata la cafetiere cu filtru, dar vanzarile de espressoare cu sau fara capsule speciale inregistreaza o ascensiune permanenta. Romanii au inteles ca, pentru a savura o cafea cat mai buna, sunt necesare atat ingrediente de cea mai buna calitate, cat si echipamente care sa puna in valoare la maximum aceste ingrediente.

Este deja cunoscut faptul ca, desi nivelul de trai este unul scazut, in Romania conteaza mult calitatea experientelor, iar placerea cafelei este un “moft” care merita un efort suplimentar. Retailerii “ajuta” si ei cu promotii foarte atractive, iar piata este pe drumul cel bun.