Facebook si afacerile de retail

Ma uitam pe paginile de facebook ale unor companii din FMCG, retaileri precum Billa, Cora sau Lidl, care se misca foarte bine pe zona de social media. Amuzant este ca apar inevitabil unele comentarii ale clientilor nemultumiti, caci genul acesta de interactiune permite oamenilor sa isi povesteasca toate experientele negative. Unii au multe de spus, povesti adevarate, altii pur si simplu adora sa arunce cu piatra, sa se dea in spectacol. Reprezentantii magazinelor nu au altceva de facut decat sa raspunda frumos, indiferent de tonul interlocutorului. Vor, nu vor, isi spala rufele in public 🙂 Poate tocmai de aceea multe companii mari nu si-au facut inca pagini de Facebook, pentru a evita astfel de situatii.

Totusi, probabil ca beneficiile sunt mai mari decat eventualele probleme, astfel ca social media este utila in retail. Si, uneori, asa ajung mai usor la “urechile” celor de la birouri si unele fapte pe care le comit angajati din magazine, fapte si situatii care de cele mai multe ori nu sunt povestite altfel de catre clienti. Cu siguranta ca ati avut nemultumiri fata de unele situatii din magazine (si ma refer aici la orice magazine, chiar si farmacii), dar daca nu a fost ceva grav, probabil nu ati raportat mai departe. Insa, pe facebook, raportarea se face atat de simplu, incat multe persoane aleg sa o faca… deci, cu bune si cu rele, pentru retaileri care vor totusi sa se ancoreze bine pe piata.