Daca ne calificam la CM 2014, evenimentul va fi vedeta marketingului anul viitor

Pasionatii de fotbal asteapta cu incordare cele doua partide de baraj pe care Echipa Nationala de Fotbal a Romaniei le va disputa in noiembrie, pe 15 si 19. Interesant este faptul ca mediul economic din Romania ar fi principalul beneficiar al calificarii Nationalei. Pentru suporteri, este doar pasiune. Pentru business, it`s just money.

Intre a fi sau a nu fi Romania la CM 2014, pentru consumatorii din tara noastra, este o colosala diferenta. CM 2014 va fi oricum in marketing, de la bauturi racoritoare, la bere si la multe branduri multi-nationale, care se vor folosi de faptul ca sunt sponsori la acest mega-eveniment fotbalistic. Insa, daca Romania va fi parte activa la CM 2014, acest lucru se va resimti puternic in bugetele de marketing ale multor companii si mai ales in incasarile multor companii…

Vor fi audiente mai mari la TV, se vor vinde mai multe ziare, se vor citi mai multe stiri pe internet. Se va consuma mai multa publicitate, iar consumatorii vor cheltui in general mai multi bani. Daca Romania va ramane mai mult de faza grupelor, ar fi un miracol pentru mediul economic, consumul va tot creste pe parcursul evenimentului.

Romanii cumpara de toate, de la bere la televizoare. In plus, un astfel de “pretext” de marketing va fi speculat cu siguranta in strategia multor companii: concursuri, reduceri… sigur se va stimula consumul pana si la lapte si masini de spalat.

Daca ne calificam la CM 2014, evenimentul va fi vedeta marketingului anul viitor. Evenimentul pica foarte bine: pe timp de vara, la jumatatea anului, moment perfect pentru a fi cat mai bine pus in scena de planurile de marketing ce vor fi stabilite inca de la finalul acestui an.

Cu siguranta, extrem de multe reclame vor fi asociate cu acest Campionat Mondial, iar prezenta Romaniei va fi un stimul important. CM 2014 se va desfasura in Brazilia, intre 12 iunie si 13 iulie 2014, daca nu gresesc. Probabil ca va aduce noi recorduri pe multe planuri si va fi cel mai “online” eveniment fotbalistic de pana acum.

Meciuri live vor putea fi urmarite la televizor, dar si pe internet, acasa sau in miscare. Si industria de pariuri sportive va profita extrem de mult, scoruri live vor fi urmarite mai ales de cei ce pariaza pe partidele de la Campionatul Mondial. Prezenta Romaniei in turneul final va dinamiza cu siguranta si acest segment. Si iata cum un eveniment fotbalistic se transforma intr-o gura de oxigen pentru multe companii ce se confrunta cu marea criza, cea a consumului.