Campanie care iese din rutina publicitatii la medicamente – cum isi propune sa atraga Modafen femeile moderne

Vitrina ModafenAti auzit de Modafen? Un medicament ce se poate cumpara de la farmacie ca si bomboanele mentolate, adica fara prescriptie medicala; un medicament “impotriva simptomelor de raceala si gripa”, o categorie unde se duc lupte grele in marketing si publicitate (ati observat cat de multe medicamente se promoveaza la TV in aceasta perioada propice racelilor). Acest Modafen deruleaza in prezent o campanie in care iese din rutina reclamelor clasice din categoria sa. Daca ma intrebati pe mine, ineditul nu este chiar extrem, dar merita aplaudat, cel putin au iesit dincolo de linie.

Campania “Niciodata prea racita pentru o surpriza frumoasa” se adreseaza femeilor moderne, acesta fiind targetul ales de Modafen. Unde sunt femeile moderne? Se uite la TV si ajung prin farmacii, concluzioneaza realizatorii campaniei, prin faptul ca au ales aceste doua medii pentru a se desfasura cu promovarea. Mai exact, sa creionam targetul, ca sa stiti daca va potriviti: “femei tinere, tonice, din mediul urban, care nu accepta compromisurile si doresc sa arate bine si sa aiba incredere in fortele proprii in orice situatie – chiar si atunci cand raceala si gripa le incearca“. Poate parea amuzant, dar asa se deseneaza targetul produselor. Evident, acesta este publicul principal, “ideal”, nu inseamna ca doar pentru acesta este Modafen. Targetul este mai degraba o chestiune aspirationala, dar este folosit in marketing pentru a contura un brand si a-i cauta clienti carora sa le distribui mesajul. Ce femeie nu isi doreste sa fie in descrierea de mai sus?! La fel, Heineken, Peroni, BMW, Mercedes-Benz sunt atat de cool si high-class, incat atrag si oameni non-valori, ratati si cocalari, care cred ca deghizarea sub umbrela valorilor brandului ii va face sa se confunde cu valorile respective. Iar producatorii nu pot decat sa se bucure, caci, in realitate, targetul principal este extrem de limitat, multe produse ar falimenta daca ar fi cumparate doar de targetul ideal. Probabil ca sunt multi care strag bani si fac un efort sa-si cumpere un parfum de brand, chiar daca publicul tinta al parfumurilor respective are venituri foarte mari.

Dar sa revenim la Modafen, iata si reclama, in caz ca nu ati vazut-o la televizor. Este destul de curajoasa pentru o reclama la medicamente anti-raceala:

Spotul TV este o creatie Publicis Polonia, adaptarea fiind realizată de Publicis Romania.

SAMSUNGCampania Modafen se desfasoara si in farmacii, cu vitrine decorate cu tinute potrivite sezonului rece, create special de tineri designeri romani, cu mesajul “Modafen. Niciodata prea răcita sa fii la moda”. Mai mult, in farmacii au fost amplasate beauty cornere Modafen, unde specialistii ofera sfaturi referitoare la cum sa înfrunti sezonul rece intr-o forma cat mai buna, cu tenul ingrijit corespunzător si parul frumos si sănătos. Mesajul principal este “Modafen. Niciodată prea racita sa arati bine”. O campanie neconventionala pentru un medicament de raceala, o campanie ce merita aprecieri mai ales pentru aceasta componenta din farmacii. Modafen se diferentiaza de alte medicamente, puncteaza la capitolul branding si combate cel mai mare dusman al unora dintre branduri: oamenii care intra in farmacie si cer “ceva pentru raceala”, fara sa le pese prea mult ceea ce primesc (aici avantaj pentru farmacist, care poate recomanda brandul ce “cotizeaza” mai mult prin bonusuri, cadouri si alte asemenea).

1 Comment

Comments are closed