Centrul de Transfuzii Sanguine Bucuresti – inainte si dupa

Cel mai mare centru de transfuzii din tara dispune de un spatiu recompartimentat, renovat si dotat cu aparatura medicala si tehnologie informatica de ultima ora. Renovarea si modernizarea Centrului de Transfuzii Sanguine s-a realizat cu ajutorul Asociatiei React si a Vodafone Romania, in cadrul proiectului „O sansa pentru viata”. Valoarea lucrarilor de renovare si dotare cu mobilier si echipamente pentru etajul 1 se ridica la 110.000 Euro, din care Vodafone Romania a donat 103.000 Euro, iar Asociatia React a contribuit cu 7.000 Euro, in urma directionarii a 2% din impozitul pe venit a comunitatii.

In 2012, cand au inceput lucrarile de reamenajare, Centrul de Transfuzii Sanguine Bucuresti functiona intr-o cladire ce nu mai fusese renovata din 1952, inca de la infiintare. In fiecare luna, in Centrul de Transfuzii Sanguine Bucuresti doneaza aproximativ 5.000 de persoane. In Romania, aproximativ 2% din populatie doneaza sange.

Conform legii in vigoare, in Romania, donatorii de sange au dreptul sa primeasca, la cerere, sapte tichete de masa, o zi libera de la locul de munca sau o zi scutire de frecventa pentru elevi, studenti si militari, in ziua donarii, reducere de 50% la abonamentul pentru transportul in comun timp de o luna, daca donarea se face la institutia de profil din localitatea de domiciliu sau din cea in care donatorul este angajat, decontarea cheltuielilor de transport pentru cei care au domiciliul sau resedinta in alta localitate decat cea in care isi are sediul institutia la care se face donarea de sange.

centrul de transfuzii

Ce am observat uitandu-ma la fotografie: inainte, era un loc trist, ce ne ducea cu gandul la moarte; acum, parca este mai multa viata in acel loc. Multe spitale romanesti sunt infioratoare si din acest motiv: arata a moarte inca de cand intri. Mai departe, lista de probleme este lunga, dar nu despre asta este vorba acum…

Inca un lucru demn de remarcat: corporatiile ar trebui sa aloce bani de marketing – CSR (responsabilitate sociala corporativa) cat mai mult catre zona medicala, pana la urma clientii sanatosi le pot cumpara mai multe servicii / produse 🙂