Retailerii promoveaza tot mai des vinurile in combinatie cu produse alimentare

Toata lumea stie ca orice sortiment de vin este recomandat a fi consumat (savurat de fapt) in combinatie cu anumite feluri de mancare – branzeturi, carne de pui sau curcan, carne de vita, paste, fructe de mare si altele. Tocmai pe acest lucru se bazeaza in ultima perioada retailerii tot mai mult atunci cand promoveaza vinurile in cataloage speciale. Hipermarketurile si supermarketurile incearca astfel sa isi educe consumatorii, oferindu-le toate elementele pentru o masa perfecta. Pana la urma, vinul este si el un aliment, se potriveste cel mai bine cu anumite preparate.

vinRetailerii care au raioane de vinuri lanseaza cataloage speciale in sezoanele de nunti, atunci cand consumul creste, multe persoane cumparand volume mari. Totusi, tot mai des apar cataloage si in afara acelor perioade, dar si in alte momente festive – Paste, Craciun, 1-8 Martie, Valentine`s Day etc. Orice pretext este unul perfect pentru a atrage atentia asupra vinurilor. Conform unor studii de piata, in ultimii ani a crescut cererea de vinuri premium, romanii fiind tot mai interesati de calitate. Asa cum am mai auzit spus, vinul nu poate sa fie la fel de ieftin precum benzina, romanii trebuie sa inteleaga ca nu pot cumpara un produs de calitate platind atat de putin.

Pe piata exista vinuri pentru toate categoriile de consumatori si pentru toate preferintele. Au aparut inclusiv magazine specializate, in multe orase din tara. Se pot cumpara vinuri de colectie, vinuri romanesti, dar si vinuri din alte tari, de la Republica Moldova si pana la Spania, Italia, Franta, Chile sau Australia.

Etichetele romanesti “nobile” atrag tot mai mult interesul. Nume sonore precum Casa Isarescu isi fac loc pe piata si atrag clienti pana si in magazinele online de vinuri. Da, romanii comanda in prezent vinuri si de pe internet, profitand de toate avantajele comertului electronic. Exista magazine dedicate cu un sortiment foarte variat de produse pe stoc, dar pe piata activeaza acum si retailerii consacrati in mediul offline, asa cum sunt Carrefour, Cora, Metro si Mega Image.