Primele 3 luni din 2015, pline de pretexte pentru promotii puternice

Incurajati probabil de statisticile cu privire la cresterea economica si cresterea consumului, retailerii au derulat in primul trimestru din 2015 o multime de promotii, speculand fiecare pretext de marketing. In primul rand, Sarbatorile de iarna au continuat practic in campaniile publicitare toata luna ianuarie.

reduceri discounturiL-am vazut pe Mos Craciun in continuare pe la TV si pe net, desi 25 decembrie trecuse de mult timp. Jumatatea lui ianuarie a insemnat startul pentru lichidarile de stoc in magazinele de fashion, dar nu numai – acest tip de campanie s-a extins in foarte multe domenii, inclusiv in IT&C, bricolaj, mobilier etc. Astfel, puteai cumpara la preturi cu mega discount nu doar ghete, geci, bluze sau rochii de seara, ci si parchet sau diverse scule utile in constructii si renovari.

Apropierea lunii februarie a declansat “luna iubirii”, asa ca inimioarele au aparut in prim-plan peste tot, online si offline, in toate mediile posibile si pe la toti retailerii. Pana si companii de la care nu te-ai astepta s-au implicat in promovarea cu Valentine`s Day si Dragobete – de exemplu Banca Transilvania, prin campania DragoBT. Ca de obicei, dragostea a fost pretext de marketing si discounturi, in magazinele de imbracaminte si incaltaminte, dar si in cele de IT&C. Am vazut o multime de promotii la haine online si campanii foarte puternice ale companiilor telecom.

Totul a curs lin spre 1 si 8 martie, cu iubirea directionata de aceasta data in mod clar spre femei. Plus campanii de inceput de primavara. Acum, la doar cateva zile scurse din martie, am vazut deja o reclama TV cu Paste, deci iata ca se intra direct in promovarea legata de aceasta noua Sarbatoare foarte draga romanilor. Anul acesta, Pastele este la putin peste 3 luni distanta de Craciun. Cu siguranta, noi si noi promotii vor aparea in urmatoarea perioada, alimentate de acest pretext de marketing.

Daca ne uitam si la planurile Guvernului de taieri de taxe si impozite, cu lapte si miere din belsug, am putea spera la o crestere si mai mare a consumului in perioada urmatoare. Sa fie oare asa? Vom vedea. Deocamdata, parerea mea este ca aceasta crestere de consum este alimentata mai degraba de alti factori si nu de imbunatatirea situatiei financiare a romanilor.