Mai intai, internetul a fost o colectie de informatii si resurse interesante, un gen de canal TV de documentare; gaseai lucruri demne de urmarit (citit), insa nu puteai cauta chiar ce doresti, cand doresti. Mai tarziu, internetul a devenit o mare enciclopedie, crescand puternic volumul de informatie. Au aparut sursele tot mai sigure, dar si continutul creat de utilizatori.
Au aparut bloguri, site-uri de stiri updatate din minut in minut, biblioteci online de carti, referate, muzica si filme… S-a ajuns pana la internetul pe care il stim astazi, unde intri pe Google (care este un gen de poarta de acces) si mai departe gasesti simplu si repede tot ceea ce te-ar putea interesa. Daca ai nevoie de sfaturi sau de niste informatii “de nisa” si nu esti multumit de rezultatele cautarilor, ai acces la cealalalt facilitate pe care o ofera mediul online: posibilitatea de interactiune. Pe Facebook si pe multe alte site-uri, comunici, intrebi, primesti raspunsuri. Cu siguranta, pana la urma iti atingi scopul de informare.
Din enciclopedie, internetul a devenit si un imens mall. Poti cumpara orice, de oriunde. Daca ceva exista, atunci sigur este pe internet si cumva se poate cumpara, chiar daca in unele cazuri este nevoie de ceva mai multe click-uri. De la o legatura de marar si pana la un tractor, totul este de vanzare pe internet. Partea interesanta este ca gasesti inclusiv “chestii” de nisa.
Spre exemplu, poate vrei sa cumperi perdele si prelate industriale din PVC, cosuri de fum cu un anumit sistem, piese pentru o masina care nu se mai fabrica de multi ani sau cartele telefonice vechi, de colectie, din tari din Europa. In mediul offline, cu siguranta ar fi greu sa cumperi asemenea lucruri, ar trebui sa faci un efort mare sa gasesti produsele respective. Online, totul este simplu. Shoppingul nu a fost niciodata mai rapid de realizat.