In caz ca nu ati observat, au inceput sa (re)apara reclame la jocuri de noroc online – pe site-uri, dar si la TV, outdoor (reclamele stradale) si in celelalte medii. Cu cativa ani in urma, a mai fost o astfel de incercare; daca la acea vreme poker-ul era in prim-plan in reclame, astazi pariurile sportive sunt pe val in reclamele operatorilor de jocuri de noroc online. Este demn de remarcat faptul ca acum varietatea brandurilor promovate este mult mai mare decat in trecut. Mai mult decat atat, pentru a-si sublinia angajamentul ferm pe piata locala si pentru a castiga increderea potentialilor clienti din Romania, deja 3 case pariuri online au ambasadori de brand din tara noastra: Dan Petrescu – NetBet; Gabi Balint – winmasters; Gica Craioveanu – sportingbet.
De ce se intampla toate astea? Raspunsul este simplu: avem o piata reglementata pe zona de jocuri de noroc online. Mai mult, o piata functionala! Din acest punct de vedere, merita apreciat Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, care si-a impus punctul de vedere si a determinat operatorii care vor sa “atace” piata romaneasca (una extrem de valoroasa la nivel european) sa aplice pentru licenta (adica sa achite taxe si impozite catre bugetul de stat al Romaniei).
Acum, jucatorii online au acces la un numar de site-uri licentiate (19 operatori in prezent), multe alte site-uri fiind considerate demne de o “lista neagra”. Ca jucator, daca alegi site-uri licentiate, faci totul legal (vei avea de plata in anul urmator si impozit); daca alegi site-uri nelicentiate (care in mod normal sunt blocate la accesul de pe IP-uri din Romania), risti amenda de cel putin 5000 de lei. Altfel spus, nu ai niciun motiv sa alegi altceva in afara de site-urile cu licenta in Romania. In domeniul pariurilor sportive, branduri precum cele de mai sus se remarca pe piata, alaturi de NetBet, 888sport, Betfair, Fortuna etc.
Dupa cum este (foarte) vizibil, industria de jocuri de noroc online devine un jucator activ pe piata de publicitate – online si offline. Spre exemplu, in timp ce Unibet se concentreaza momentan mai mult pe promovarea pe internet, unele branduri precum winmasters si NetBet sunt foarte active outdoor. In prezent, agentiile de pariuri online se pot promova in conditii de legalitate, iar numarul deciziei de licentiere din partea Oficiului pentru Jocuri de Noroc trebuie mereu inclus in reclame (spoturi, machete, bannere etc.). Volumul de publicitate generat de operatorii de jocuri de noroc este important mai ales pentru publicitatea online si pentru publicitatea din presa scrisa – doua sectoare in care lucrurile nu sunt tocmai roz (printul scade an de an, online-ul a intrat intr-o perioada “ciudata” de vreo 2 ani si, in loc sa creasca si sa confirme “trendul general”, a scazut usor…).