Cam de anul trecut, interesul pentru promovare prin mijloace SEO (in special articole cu linkuri SEO) a inregistrat o crestere exploziva in mediul online. Sectorul IMM este principalul actor pe aceasta piata ce tine de marketing (si care atinge si partea de publicitate, caci de multe ori articolele devin advertoriale sau oricum realizeaza si branding, chiar daca mai subtil). Dar dincolo de IMM-uri, corporatiile aloca de asemenea bugete pentru SEO, fara a se multumi doar cu Adwords si publicitate directa.
Partea cea mai interesanta este ca nu doar magazinele online sau companiile care au o componenta strict legata de vanzari online apeleaza la SEO, ci tot mai multe branduri, pana si cele din retailul traditional, vor sa creasca in mediul online. De ce? Pentru ca aici, pe internet, s-a mutat o mare parte din targetul lor. Sau cel putin aici utilizatorii / potentialii clienti sunt mai permisivi cu promovarea, mai atenti la mesaje.
Servicii optimizare SEO inseamna de fapt optimizare pe Google, unul din locurile de referinta unde pornesc cele mai multe cautari ale utilizatorilor de internet. Sunt o multime de idei despre “cum gandeste Google”, unele cu diferente destul de mari. Numitorul comun este unul singur: SEO se poate face prin articole pe site-uri de calitate, inclusiv pe bloguri, in mod cat mai natural. Toata lumea este de acord cu acest aspect. Desigur, exista chestiuni de finete, diverse modalitati de abordare a problemei. Unii o fac asa cum cred ei, altii apeleaza la specialisti SEO – agenti independenti sau agentii de top.
Desi numarul de utilizatori online a crescut si toti indicatorii par sa ne arate cat de important devine internetul pentru piata de publicitate, datele de consum (cifrele de vanzari mai exact) au aratat cam dezamagitor in publicitatea online, in 2014 si 2015 (cel putin in lunile pentru care exista statistici). Se concentreaza toata lumea pe SEO si nu mai raman bugete pentru publicitate propriu-zisa? 🙂 Ramane de vazut. Un lucru este sigur: ar trebui sa mai scada ponderea TV-ului si sa creasca sumele cheltuite online, inclusiv pentru publicitatea prin spoturi video pe internet (si nu doar pe YouTube, acolo unde este poate chiar mai enervanta decat la TV).