Fundamentele SEO – Meta titlul și meta descrierea

În aceast articol voi vorbi despre meta titluri și meta descrieri, două aspecte esențiale în optimizarea SEO. Le vom analiza dintr-o triplă perspectivă:

  • Ce sunt aceste tag-uri;

  • De ce sunt importante;

  • Cele mai bune practici SEO în construirea lor.

Când alcătuim o pagină web, afișăm text și imagini utilizând elemente HTML. Unele dintre aceste elemente sunt foarte importante pentru motoarele de căutare, întrucât prin anumite tag-uri HTML crawlerii Google înțeleg conținutul paginii respective. Meta titlul și meta descrierea au un rol important în stabilirea relevanței site-ului tău pentru căutările efectuate de utilizatori în Google.

Optimizând site-ul prin includerea cuvintelor cheie în elementele HTML din construcția site-ului, acestea devin mult mai ușor de interpretat și de înțeles de către un algoritm automat. Google își folosește „spiderii” pentru a citi textul din pagină și, atunci când întâlnesc cuvinte cheie în anumite locuri din cod (cum ar fi, exact – meta titlul), stabilesc pentru ce căutări și cât de relevantă este pagina respectivă.

Atenție însă! Editând doar meta titlul și meta descrierea, făcându-le SEO friendly, nu este suficient! Deși constituie o parte vitală a procesului de promovare SEO, ele sunt doar o etapă a întregului procedeu! Meta titlurile și meta descrierible bine construite rămân o parte vitală a SEO, ele îmbunătățind rata de click și, implicit, traficul organic direcționat către site-ul tău. Google interpretează și comportamentul utilizatorilor, deci o rată de click mai bună va determina implicit concluzia că pe pagina respectivă se găsește conținut relevant și de bună calitate.

Meta titlul

În cod HTML, meta titlul arată așa:

<head>

<title> Cuvânt cheie principal – Cuvânt cheie secundar | Numele Brandului</title>

</head>

Tag-ul <title> definește titlul documentului. Acestea sunt cele afișate în pagina de rezultate Google, așadar sunt importante atât din perspectivă SEO cât și din perspectiva interacțiunii cu publicul.

Meta titlul trebuie să fie o descriere exactă și succintă a conținutului cuprins pe pagină. Optimizarea acestuia ar trebui să fie o prioritate majoră pentru site-ul tău, întrucât aduce un plus de valoare în din următoarele puncte de vedere: relevanță pe motoarele de căutare și experiența utilizatorilor.

Google afișează în pagina de rezultate un titlu de aproximativ 70 de caractere. Titlurile care depășesc această limită nu vor fi afișate complet, ceea ce nu este în avantajul tău: utilizatorii nu pot înțelege ceva ce este prezentat incomplet!

Atunci când construiești meta titluri, este bine să ții cont de următoarele direcții:

  • Creează meta titluri unice pentru fiecare pagină din site;

  • Targetează maxim două cuvinte cheie per pagină;

  • Construiește meta titluri cu un aspect cât mai natural și evită utilizarea excesivă a cuvintelor cheie;

  • Încadrează-te în limita de caractere;

  • Încearcă să incluzi numele brandului la finalul meta titlului dacă îți permite spațiul.

Meta descrierea

Meta descrierea are rolul unui text publicitar. Cu alte cuvinte acest text trebuie să atragă utilizatorii spre site-ul tău. Deși nu este un factor de ranking direct, are un impact major asupra ratei de click ceea ce se va reflecta în rankinul mai bun al paginilor tale.

<head>

<meta name=”description” content=”Textul meta descrierii”>

</head>

Atunci când construiești meta descrierile, e bine să ții cont de următoarele aspecte:

  • Folosește cuvinte cheie în așa fel încât întreaga construcție să aibă un aspect natural și, concomitent, să fie relevantă pentru conținutul cuprins pe site;

  • Construiește meta descrieri unice pentru principalele pagini care atrag trafic organic și, pentru celelalte, construiește un șablon reprezentativ;

  • Dimensiunea maximă a meta descrierii este de 320 de caractere, ceea ce depășește acest spațiu va fi trunchiat;

  • Monitorizează felul în care influențează meta descrierea rata de click: dacă nu observi o îmbunătățire, ajustează până obții rezultatele dorite.