GfK Twitter TV Ratings – televiziunea isi asculta publicul pe Twitter

Twitter si GfK au semnat un parteneriat exclusiv, lansand GfK Twitter TV Ratings in 3 tari: Germania, Austria si Olanda. Noul serviciu va oferi date despre frecventa si reach-ul mesajelor utilizatorilor de Twitter, asociate programelor de televiziune si campaniilor de comunicare derulate pe acestea. Aceste informatii sunt esentiale grupurilor media si agentiilor de media, pentru a obtine informatii despre popularitatea in crestere a comentariilor din social media, scrie SMARTfinancial.ro.

In timp ce se uită la televizor, din ce în ce mai multe persoane îsi împărtăsesc opiniile si comentariile despre programele TV pe Twitter. Asa-numitul “al doilea ecran” transformă televiziunea într-o experientă interactivă si socială. De asemenea, creste gradul de penetrare a canalelor de televiziune, deoarece mesajele sunt larg răspândite printre followerii acestor utilizatori de Twitter (persoanele care le urmăresc activitatea)“.

telefoaneCanalele de televiziune vor afla si despre audienta suplimentara pe care o castiga prin intermediul social media. Agentiile de media vor putea sa aiba mai multe informatii pentru a planifica unele campanii cross-media. Parteneriatul dovedeste cat de importanta a devenit social media, inclusiv pentru canalele media traditionale, precum televiziunea.

Daca la inceput internetul a fost considerat o amenintare pentru TV, acum el este considerat un partener, majoritatea televiziunilor functionand practic in ambele medii, pentru randamente superioare ale intregii activitati. Produsele dezvoltate se sprijina unul pe altul. Social media este in beneficiul tuturor programelor de televiziune (spre exemplu, cele mai multe emisiuni TV si seriale – chiar si de desene animate – au pagini dedicate pe Facebook si reusesc sa atraga o activitate ampla).

Ratingurile in sine sunt date goale, cifre generale. Comunicarea sapa mai adanc si ofera informatii mult mai exacte. Fiecare telespectator isi face auzite parerile prin simple mesaje postate pe Twitter (si Facebook, caci si aici exista monitorizari tot mai complexe ale agentiilor interesate de perceptia brandurilor, a emisiunilor TV, a filmelor… a oricaror produse, inclusiv media).