Omega 3 – la moda sa fie pus in toate – despre cum reusesc cuvintele cheie sa vanda produse

Pentru ca sanatatea este in sine un subiect la moda si pentru ca avem tentatia, ocazional, dupa ce bagam la greu in noi shaorma, burgeri, cartofi prajiti, sucuri carbogazoase si alte prostii, sa ne gandim si la sanatate si sa cumparam vreo chestie “miraculoasa”, comertul s-a adaptat imediat. Au aparut si continua sa apara produse care promit sanatate, desi sunt mai mult sau mai putin daunatoare din alte perspective decat cele pe care le prezinta.

Deseori, oamenii aleg un produs pentru a repara – teoretic macar – ceva, fara a mai analiza faptul ca strica alte lucruri. Si prin reparare si stricare ma refer chiar la corpul nostru uman, cel pe care-l distrugem zilnic cu poluare, stres, aditivi si multe alte astfel de “condimente”.

Omega 3, ingredient minune, apare in tot mai multe produse care astfel se transforma in produse sanatoase doar pentru ca poarta aceasta “stampila”. Omega 3 este probabil extrem de benefic corpului uman, insa nu inseamna ca orice produs care are Omega 3 trebuie sa se transforme intr-un best-seller. Omega 3 a ajuns in tot felul de produse – de exemplu in margarina, care in sine este un produs destul de controversat, inventat pe vreme de razboi pentru a combate foametea si devenit un aliment comercial ieftin si… plin de “chestii”. Brusc, daca punem Omega 3 in ceva, acel ceva devine sanatos si bun. Asa sa fie oare?… Mai urmeaza sa apara cartofii prajiti cu Omega 3, chipsuri si alcool cu Omega 3… si probabil toate vor fi recomandate pentru sanatate, inclusiv copiilor.

Nu inteleg de ce se pacaleste toata lumea atat de usor. Vreti Omega 3? Exista in farmacii, in doze generoase, de la firme farmaceutice de prestigiu. Fata de dozele mici din produse, acel Omega 3 va merita banii si va fi 100% sanatos. Vreti si mai multa sanatate cu Omega 3? Mancati somon, il veti avea direct de la sursa (bine, nu ne mai gandim aici ca si somonul este – ca orice organism de vanzare in hipermarket – tratat cu medicamente si alte “chestii” nesanatoase, caci atunci ar trebui sa murim de foame…).

Ca sa fie mai simpla, iata schema matematica:

produs X (produs sanatos sau produs nu tocmai sanatos, poate chiar controversat) = pret 1 unitate

o mica doza de Omega 3 = pret 0,01 unitate (estimare)

produs X (acelasi) + Omega 3 (sau altceva de genul) + publicitate = pret mai multe unitati

Dragi consumatori, umpleti cosurile de cumparaturi! Corporatiile va multumesc anticipat, va rugam indreptati-va ordonat spre casele de marcat.