Reclame care ajuta orasul – campanie IBM pentru un oras mai frumos si mai destept

Asa cum aratam in reclama la Volkswagen, publicitatea in zilele noastre ar trebui sa stie sa fie un lucru firesc si nederanjant in viata noastra. Campaniile neconventionale sunt mult mai bine receptate de consumatori, brandurile reusesc sa comunice intr-o campanie cat in alte zece campanii clasice.

Dar publicitatea ar trebui sa fie chiar utila. Este la moda din ce in ce mai mult CSR-ul, adica responsabilitatea sociala corporativa. Asta inseamna ca o campanie face gesturi frumoase pentru a se pune bine cu consumatorii, fara a se rezuma la “eu sunt cel mai bun, cumpara-mi produsele, da-mi banii tai”.

CSR-ul este o promovare subtila, fara mesaj, “mascata” sub diverse pretexte – de exemplu plantari de copaci, sprijinirea elevilor olimpici, spatii verzi sau locuri de joaca in comunitate, dotarea unei scoli, a unei gradinite… companii ce fac astfel de campanii sunt Petrom (Tara lui Andrei), Profi, Kaufland, Carrefour, emag, Vodafone si multe, multe altele… Pentru corporatii, CSR-ul este in prezent ceva vital.

In 2013, IBM a avut o campanie de promovare outdoor cu adevarat speciala. A combinat panourile clasice cu ceva util pentru un oras. Tehnologia IBM ajuta orasele sa devina mai “destepte” – de aici a pornit campania. Si s-au gandit ca dincolo de IT&C, orasul are nevoie si de lucruri simple. Publicitatea outdoor la IBM s-a transformat in ceva smart, gratie ideilor Ogilvy & Mather France. Gesturi mici care fac un mare wow.

ibm campanie 1

Bucurestiul nu este un oras smart. Si nici Constanta (le amintesc pe ele pentru ca sunt 2 orase in care vietuiesc). Eram cu niste luni in urma pe la Cora Alexandriei si in toata acea zona nu exista un loc acoperit unde sa poti sta sa te fereste de ploaie si in acelasi timp sa astepti un autobuz. La fel, in Constanta, la Gara, daca astepti autobuzul supraetajat care te duce in Mamaia. Vrem si noi orase smart, haide IBM, fa niste campanii si pe la noi, caci suntem foarte mari consumatori de IT&C. Avem nevoie de branduri care sa se promoveze facand autostrazi, strazi, parcuri… avem nevoie de branduri care sa faca orice nu poate face statul roman.

ibm campanie 2

ibm campanie 3