tocmai.ro, reclame mai inspirate decat rivalul mercador.ro

Cum spuneam intr-un articol recent, anul 2014 a inceput cu o noua serie de lupte intre tocmai.ro si mercador.ro, ringul fiind constituit de mai toate mediile – in special TV si internet. Avem spoturi noi pentru TV, care sunt folosite si online (mai ales de catre mercador.ro).

tocmai.ro a continuat strategia cu Varu` si a evoluat natural in reclame, aratand ca are o strategie de brand. Noua reclama trece de la “de aici ma ocup eu” la “de aici te ocupi tu“. Motto-ul curge firesc, Varu` este inlocuit de fiecare dintre noi, caci scopul unui portal de anunturi este sa-ti faci singur treaba (in sensul ca faci tu toata munca, punand anuntul sau cautand, fara intermediari). In acelasi timp, “de aici ma ocup eu” semnifica si faptul ca site-ul iti face treaba extrem de usoara, deci iata un dublu sens foarte bine utilizat in campaniile tocmai.ro.

Scurta reclama – spotul Oglinda – este de asemenea bine realizata, avand rolul de a face un buzz scurt si apasat, bine tintit, iarasi legat de integritatea strategiei de promovare a brandului.

P.S.: Este amuzant ca, incercand sa vad reclama tocmai.ro pe YouTube, la inceput mi-a rulat spotul platit al celor de la mercador.ro 🙂 Posibil sa vi se intample si voua.

2 Comments

  1. nedeianu

    Cred ca in curind vom vedea noi jucatori pe piata anunturilor ..vezi canadienii de la bizcaf.ro ,ebay ….
    Oare cele 2 site-uri vor face fata concurentei ?

  2. razvaniancu

    Cred ca tocmai.ro si mercador.ro tocmai asta vor sa faca, sa isi creeze pozitii comode pe piata, in eventualitatea aparitiei unor noi jucatori. Exemple din alte piete (ex: telecom) ne arata ca un nou jucator care vine cu buget puternic de promovare (si eventual ceva in plus ca oferta) are succes sa prinda o felie din tort. Cu atat mai mult pe piata anunturilor, unde multi obisnuiesc sa foloseasca servicii ale mai multor siteuri (cel putin pe partea de gratuite). Aici va fi si concurenta reala – toate siteurile care se vor promova puternic vor avea vizitatori multi si anunturi multe, dar care vor reusi sa atraga si bani din optiuni suplimentare? Caci doar cu banii din publicitate, nu cred ca e destul.

    Cred ca o miscare desteapta a celor de la mercador sau tocmai ar fi sa isi faca un pui, un alt jucator, o clona (caci oricum toate siteurile de anunturi cam asta sunt) pe care sa o promoveze sub un brand independent. Astfel, si-ar mari castigul si ar mai sufoca piata, mai putin loc liber pentru concurenta. Asta fac si berarii, fiecare companie are mai multe marci chiar si pe acelasi target.

Comments are closed