Fashion pe internet – comenzi online pentru produse purtate offline

Comertul electronic s-a dezvoltat puternic in ultima perioada, dezvoltare sprijinita si de ieftinirea serviciilor de acces la internet, cresterea vitezelor oferite de operatori, precum si de dispozitivele mobile tot mai performante, care ne “leaga” permanent de lumea online. Si, pentru ca stam atat de mult timp pe internet, avem tendinta de a face tot mai multe lucruri in lumea virtuala, inclusiv shopping.

In cazul cumparaturilor online, acestea se finalizeaza in mod fizic, offline, atunci cand curierul le livreaza. Cei pasionati de moda au in prezent la dispozitie nu doar mall-uri, ci si magazine online care ofera variante pentru toate gusturile si pentru toate… bugetele. Imi amintesc ca, in urma cu niste ani, multe persoane cu care discutam erau foarte reticente cu privire la achizitionarea online de imbracaminte si incaltaminte: “daca nu imi vine bine”, “daca nu este ceea ce comand”, “daca nu sunt materialele si culorile asa cum par online” – acestea erau principalele temeri.

Recunosc ca nici eu nu prea am cumparat astfel de articole online, decat foarte rar, dar asta pentru ca nu sunt oricum un mare amator de shopping, nu ca as avea ceva cu mediul online, din care cumpar des mai ales servicii, dar si unele produse… plati online fac destule, in fiecare luna. Totusi, am fost deseori tentat sa cumpar unele obiecte de imbracaminte din magazine online si poate ca o voi face mai des in viitor.

camasaPiedicile de care vorbeam mai sus sunt usor de eliminat, in comertul online modern si legal: te poti razgandi usor, chiar mai usor decat in magazinele traditionale, unde depinzi de politica (uneori rigida) a magazinelor. Astfel, daca la H&M sau C&A poti returna produsele foarte usor, in alte magazine precum Humanic poti schimba produsele, dar nu poti primi banii inapoi. In schimb, pe internet, in cazul magazinelor online din Romania, returul este simplu, garantat de lege. Ai 10 zile la dispozitie in care poti solicita un retur, urmand sa primesti banii inapoi.

Acest lucru te scuteste de griji si in acelasi timp “obliga” magazinele online sa trateze cu maxima seriozitate procesul de comert, sa faca totul posibil ca fotografiile sa fie cat mai clare si mai mari, iar produsele sa fie descrise cu lux de amanunte (niciun magazin nu isi doreste sa plimbe produsele degeaba si sa suporte implicit unele costuri, de exemplu cele cu transferul bancar, comisioane procesare carduri, ambalare etc.).

Un magazin online de imbracaminte, incaltaminte si accesorii (descoperit recent de mine), pentru femei si barbati, este FashionUS. Dupa cum este punctat si in brand, partea de fashion este in prim-plan. Sunt comercializate si produse pentru copii, exista chiar si o sectiune de outlet. Magazinul promite livrare gratuita la comenzile de peste 300 de lei, iar returul este permis in maxim 10 zile, in conditiile legale prezentate si pe website.

Am remarcat ca, spre deosebire de alte magazine online, produsele pentru barbati sunt “scoase in fata”, ceea ce mi se pare interesant, in conditiile in care se stie ca femeile obisnuiesc sa “investeasca” mai mult in fashion. Probabil, magazinul considera ca acest segment este promitator si nu indeajuns de bine “atacat” de concurenta. Bluze, camasi, geci, jachete, tricouri barbati si multe alte produse pot fi gasite usor in paginile magazinului online. Din cate observ, produsele sunt de brand, ceea ce promite calitate. Un sector probabil in topul preferintelor este cel de camasi online barbati, pentru cei ce obisnuiesc sa se imbrace “office”.