Retailul online de IT isi creste permanent cota la nivel de piata

Cu vreo 10 ani in urma, magazinele online inca erau prezentate in media drept ceva excentric. Romanii aveau acces limitat la internet, inca foarte scump si disponibil doar in zonele urbane. Piata e-commerce era o nisa cool, dar foarte slaba raportat la piata offline, in orice domeniu. Totusi, tot mai multe persoane incepeau sa se informeze online, chiar daca in general cumparau tot din retelele de electroIT, aflate in acel moment in plina expansiune accelerata (dezvoltare alimentata si de creditele acordate extrem de usor, inclusiv doar cu buletinul).

De-a lungul timpului, in zona de IT, romanii au inceput sa cumpere din ce in ce mai mult online si tot mai putin offline. In prezent, mai degraba persoanele neinitiate sau cele foarte comode mai merg sa cumpere din magazinele fizice produse pentru laptopuri sau smartphone-uri.

Toata lumea stie ca online este mai ieftin si ca gasesti o varietate mult mai buna, indiferent daca doresti sa cumperi laptopuri, imprimante, scannere, plottere sau orice altceva. Nu doar persoanele fizice cumpara online, ci si mediul business, pentru care economiile de timp si de bani inseamna implicit profit mai mare.

imprimCu oferte speciale sau preturi normale, tot online este mai ieftin. Pana si marile retele electroIT se bazeaza tot mai mult pe magazinele lor de pe internet, in timp ce retelele fizice (in special in mall-uri) sunt in primul rand tratate ca showroom-uri, depozite, puncte de livrare. Cei ce cauta multifunctionale la oferta verifica in primul rand pe internet preturile la imprimante, apoi eventual merg in magazine fizice, daca este cazul sa ridice mai rapid produsele.

Cu timpul, magazinele online vor avea o cota tot mai mare pe piata de IT. Este normal sa existe in continuare si comert offline pe acest sector, dar probabil ca se va ajunge ca acesta sa detina o felie tot mai redusa din “placinta” pietei de IT si chiar de electrocasnice. Chiar si romanii din mediul rural descopera avantajele e-commerce-ului, iar faptul ca multe firme de curierat livreaza produsele la preturi mai accesibile ajuta industria de specialitate sa isi creasca vanzarile.