Ideile geniale nu sunt neaparat cele care revolutioneaza lumea. Jocul Lego, joc de constructie aparent simplu si comun, a reusit sa fie unul dintre marii campioni ai jucariilor. Spre deosebire de alte jocuri / jucarii, Lego este si pentru fete, si pentru baieti, este si pentru bebelusi, si pentru prescolari, si pentru elevi de scoala generala si chiar si pentru adulti – adevarul este ca unele seturi sunt foarte atractive. Oricum, foarte multi adulti construiesc cu piese Lego alaturi de copii, astfel ca, vor sau nu vor, sunt “obligati” sa se joace.
Ma aflu si eu in aceasta situatie, dar nu ma plang deloc 🙂 Poate doar ca momentan sunt la stadiul de Duplo, asteptand upgrade-ul la nivelul City in 1-2 ani… Pana creste si Matei, al meu copil, mai am ocazia insa sa ma joc cu Lego “de copii mari” alaturi de fetita unor buni prieteni (tocmai am cladit un bloc de 4 etaje cu Daria, care asteapta de la Mos Craciun niste Lego cu printese si din gama Friends) si imi amintesc de constructiile fascinante (pentru mine) pe care le faceam eu din Lego undeva pe la 10 – 14 ani… Imi placea sa fac mereu altceva, fara a tine cont de sugestiile de pe pachete. Inca am piesele Lego, ca doar astfel de jocuri sunt nemuritoare (fizic si moral, caci sunt resistente si nu se demodeaza deloc).
Mai nou, cei de la Lego au o strategie adevarata pentru Romania, caci considera tara noastra – in sfarsit – o piata adevarata de desfacere. Cu magazine proprii deschise in mall-uri (vezi Promenada Mall, care apropo este mall-ul meu preferat din Bucuresti, datorita gradinii de pe acoperis), cu reclame TV, cu promotii in magazine si cu catalog in limba romana, Lego este oficial in Romania. Cei mici isi pot cumpara chiar si obiecte ce depasesc lumea jucariilor – de exemplu gentute Lego, cani de apa Lego si alte asemenea “chestii” de marketing.
In magazinele online, Lego ocupa loc de frunte – vezi oferta de jucarii Lego si alege cateva jucarii care sigur vor bucura cel putin o generatie, daca nu mai multe (trebuie doar sa le pastrezi pentru nepot, stranepoti etc.). In retailul offline si pe internet exista deseori promotii, in magazine precum Best Kids in mediul online si precum Cora, Carrefour sau Auchan in categoria de magazine clasice.
Alte jucarii au o viata efemera – apar si dispar, sunt iubite pe moment si apoi uitate. Ati auzit de figurinele Zombie Zity, care se afla in prezent printre preferintele celor mici? Sau de jucariile cu gunoi, cu ponei, cu tot felul de teme si functii… Daca nu ati auzit de unele, nu-i nimic, probabil ca vor ramane in prim-plan pe termen limitat. In schimb, Lego se va reinventa mereu, fara sa faca totusi mare efort in aceasta privinta 🙂 Poate doar efortul de a achizitiona uneori niste francize de pe la Disney si Nickelodeon.