Piata de mobila a venit mai aproape de clienti

Imi amintesc din propriile experiente, cu multi ani in urma, despre ce insemna cumpararea de mobilier. Trebuia sa mergi in zone periferice pentru a putea gasi produsele dorite, de la canapele la mobila de bucatarie, de living sau office. Existau mici magazine si chiar reprezentante ale unor fabrici de mobila si in zonele centrale din oras, insa erau doar magazine no-name, genul de spatii comerciale cu “Mobila la comanda”. Brandul conta prea putin sau era inexistent.

mobila living elvilaAstazi, retailul de mobila s-a schimbat categoric. Micile magazinel no-name exista in continuare, dar sunt tot mai putine si incep sa dispara si ele, caci numarul de clienti scade an de an, pe masura ce retailul modern infloreste. Marile retele de mobilier si-au deschis magazine tot mai mari, mai atractive, in locatii mai usor accesibile pentru clienti. Aproape ca nu mai trebuie sa mergi special in cautarea lor, deseori te vei “lovi” de ele fara sa vrei, pentru ca multe s-au lipit de centre comerciale mai mari (hipermarketuri, mall-uri etc.).

Interesant este ca si magazinele cu profil FMCG (bunuri de larg consum) au capatat o cota de piata importanta in zona de retail de mobila. Magazine precum Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Metro si chiar Lidl reusesc sa atraga prin preturile foarte mici. Culmea, cumperi produsele legal, ai si garantie, ceea ce la magazinele no-name nu prea se intampla. Mobila ti se aduce chiar si acasa, gratuit, pana si in cazul produselor ieftine, de cateva sute de lei. Am cumparat recent un corp cu rafturi din Cora si l-am primit rapid la adresa dorita, fara sa platesc pentru transport.

Dincolo de FMCG, o felie mare de piata o au si retailerii DIY, adica Praktiker, Hornbach si ceilalti. Interesant este ca gasesti acum mobila de calitate si pe internet, ba chiar si saltele, perne, decoratiuni – tot ce tine de spatiul de locuit sau de cel de lucru. Unele magazine activeaza exclusiv online, in timp ce altele si-au deschis doar un punct pe internet in reteaua lor mare din retailul clasic, asa cum este cazul celor de la Elvila – brand cunoscut de atat de multi ani, care s-a modernizat si el odata cu piata.