Comertul cu produse pentru copii, ajutat si de caracterul aparte al consumatorilor

Mar 14


Cand vinzi produse dedicate copiilor, clientii tai nu sunt de fapt copiii, ci parintii si bunicii acestora, eventual alte rude apropiate, prieteni etc. Daca este vorba de jucarii si dulciuri, copiii “comanda”, iar adultii sunt doar niste executori. In cazul altor produse, de exemplu patuturi, saltele, carucioare, biberoane, imbracaminte, incaltaminte si alte asemenea, copiii nu sunt tocmai entuziasmati sa aleaga, dar adultii se gandesc la produsele care i-ar ajuta cat mai mult pe cei mici.

produse pentru copii carucioareCert este ca, atunci cand cumpara pentru copii, adultii au tendinta de a face cumparaturi altfel decat de obicei. Oricat de retinuti ar fi la cheltuieli, cei mai multi parinti / bunici nu prea se mai uita la bani atunci cand vine vorba de copii. Pe de-o parte este ceva rational (binele copiilor este de maxima importanta, trebuie sa cumperi produse sigure, sanatoase etc.), pe de alta parte este ceva inrational (ai cheltui o gramada de bani pentru un capriciu al celui mic, doar sa-l vezi bucurandu-se pe moment).

Am auzit de multe ori expresia “imi iau eu de la gura, doar sa-l vad pe el fericit” (adica pe copil). Si am vazut multe exemple, chiar si in randul unor persoane apropiate, care ilustreaza bine acest exemplu. Nu este vorba neaparat de saracie, ci si de obicei de consum. Adica poti avea o situatie financiara ok, dar sa fii in general mai econom; iar cand ajungi la cumparaturi pentru copii, cumperi produse din categoriile de pret mediu si superior, ceea ce poate in general nu ai face pentru tine. Simtul matern / patern te face sa te bucuri cand cheltuiesti bani pe produse care stii ca il vor ajuta pe copil.

Magazinele cu produse pentru cei mici au astfel consumatori cu un caracter aparte: oameni care fac shopping cu mai multa placere si care sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult, atat timp cat gasesc produse de calitate foarte buna. Acesti clienti sunt prietenosi, dar in acelasi timp pretentiosi. Este foarte important sa-i fidelizezi si sa-i multumesti, caci pot ajunge la extrema cealalta daca au experiente neplacute in timp ce fac cumparaturi pentru copii. Totul tine de psihologie si de caracterul nostru uman de a ne proteja “puii”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>