Piata de fashion, tot mai puternica in mediul online romanesc

Primul trimestru din 2015 a consemnat niste miscari interesante in piata locala de fashion. Mari branduri din offline au intrat oficial si in online (este cazul H&M, poate cea mai de succes marca in Romania in prezent), iar altele si-au crescut expunerea pe internet, si-au intensificat investitiile si promovarea. Mai mult decat atat, chiar spre finalul anului, cei de la eMag (acest lider al e-commerce-ului romanesc) au anuntat lansarea unei noi nise de comert electronic – categoria de fashion, in colaborare cu branduri importante romanesti si internationale.

Asadar, cel mai important magazin online din Romania vinde acum, alaturi de electroIT, carti, jucarii, cosmetice, articole de bricolaj si produse de supermarket, o mare varietate de modele de rochii, tricouri, pantaloni, accesorii, incaltaminte etc. Branduri mari de pe sectorul de imbracaminte, asa cum este TinaR, sunt mai nou accesibile si clientilor eMag.

imbracaminte vara tinarPiata de fashion este tot mai puternica pe internet, pentru ca tot mai multi consumatori ai acestei categorii de produse sunt dispusi sa comande online, simplu si comod. Multe companii reusesc sa creasca semnificativ tocmai prin imbinarea offline cu online. Un mediu se sprijina pe altul, in diverse feluri. Spre exemplu, in mall-uri sunt promovare magazinele online, iar online clientii pot doar sa vada produsele si sa le cumpere din magazine fizice sau sa le comande direct pe internet. In plus, la comenzile online, unele magazine permit returul (sau chiar si livrarea) in magazinele fizice.

Si retaileri care nu se incadreaza in categoria de fashion sunt tot mai sedusi de mediul online. Decathlon, cel mai mare magazin de sport din Romania (o retea de magazine de fapt), si-a lansat de asemenea magazin online in “.ro”. Site-ul lor de prezentare a devenit astfel un e-shop autentic, promovat tot mai puternic.

Cum arata viitorul? Cel mai probabil, asa cum arata in tarile dezvoltate din Europa de Vest. Magazinele offline vor continua sa existe, dar un procent insemnat din cifra de afaceri a retailerilor va fi generat de comenzile online. Clientii vor avea mai multa flexibilitate in a alege cum cumpara, caci de cele mai multe ori aceeasi persoana cumpara atat online, cat si offline. Printr-o astfel de abordare duala, asa cum spuneam mai sus, cele doua canale de vanzari se sprijina reciproc, iar rezultatul este cresterea pe ambele zone.