Aglomeratia de Paste – asalt de carucioare, cosuri si liste de cumparaturi

Nu stiu cum se intampla, doar oamenii parca innebunesc cand se apropie o sarbatoare – fie ea religioasa sau de alta natura. Si ma reger aici la faptul ca, in zilele ce preced acel moment, interesul pentru cumparaturi explodeaza. Se cheltuiesc bani multi pe aproape orice, iar hipermarketurile sunt pur si simplu asaltate, mai ales in marile orase. Oamenii fac provizii si cumpara mult pentru mese inbelsugate. Inainte de Paste, la Kaufland nu mai existau carucioare libere pentru cumparaturi, in momentul in care am fost eu la magazin pentru cumparaturile normale.

De ce se cumpara atat de mult in astfel de momente? De ce mananca lumea mai mult? Cozi peste tot, mai ales la raioanele de carne si de patiserie – brutarie, dar si la legume – fructe si cam peste tot. Carnivori din fire, romanii se pregatesc de un adevarat festin de cate ori au ocazia. Pariez ca si vanzarile de medicamente gen Colebil si alte asemenea cresc puternic 🙂 Unii au liste de cumparaturi enorme, toata lumea pare disperata sa puna cat mai multe produse in cos. Multe raioane – inclusiv pe la bauturi alcoolice – aveau goluri evidente, produse cu stoc epuizat, ceea ce rar se intampla la un asa nivel. O gramada de “gauri”.

Interesant si amuzant este ca, dupa Paste, consumul a scazut puternic. Am fost in Cora, unde nu doar ca erau putini clienti si putine case deschise, dar si aprovizionarea era la minim, semn ca stiu bine comerciantii la ce sa se astepte dupa un astfel de asalt al romanilor. Concluzia – se mananca in suisuri si coborasuri, adica ba se fac excese, ba se fac economii 🙂

Din fericire, incepe si in Romania trendul cumparaturilor online pe toate segmentele de produse, inclusiv pe cele alimentare si de igiena personala. Avem deja cateva nume mari din FMCG care au intrat in zona de e-commerce – Carrefour, Cora, Mega Image.

In plus, exista magazine online de incredere care castiga tot mai multi clienti interesati de a profita de avantajele cumparaturilor de acasa, fara cozi, fara nervi, fara timp pierdut in magazine clasice. Un after shave se cumpara la fel de simplu ca niste chipsuri sau poate niste alimente pentru bebelusi. Castiga si companiile de curierat, castigam toti atunci cand magazinele clasice nu mai sunt luate cu asalt de consumatori in momentele cele mai efervescente.