Parteneriatul cu FC Barcelona, marcat de Beko printr-o campanie de branding

May 29


Unele branduri se aliaza cu echipe / evenimente sportive sau cu personalitati din lumea sportului, fara a exploata cu adevarat potentialul acestor sponsorizari. A pune unul langa altul doua branduri nu este de ajuns pentru brandul comercial, pentru a se obtine efectul cel mai bun posibil. Trebuie sa gasesti o modalitate prin care sa impletesti aceasta alianta in mod natural, ajungand cu adevarat aproape de fani. Un bun exemplu este cel al Beko, care se promoveaza in prezent printr-o campanie de branding, marcand parteneriatul cu FC Barcelona, celebra echipa de fotbal ce are admiratori infocati in cam toate tarile, nu doar in Spania. Altfel spus, un context ideal pentru Beko, un brand in expansiune pe pietele internationale, printre care si Romania.

Fotbalul este sportul “rege” in Romania, putine alte sporturi reusind sa aduca in fata televizorului atat de multi oameni si sa genereze un consum puternic pe toate segmentele care se “leaga” de acest sport si de simbolurile sale. Tocmai de aceea, nu putine branduri din diverse domenii (de la telecom la banking) au devenit sponsori ale unor echipe de fotbal.

beko partener fc barcelonaRevenind la parteneriatul Beko – FC Barcelona, acesta pozitioneaza brandul consacrat in electrocasnice intr-o gama de top, “imprumutand” din valorile de lideri ale echipei catalane. Ceea ce mi-a placut este spotul TV in sine, modul in care legatura a fost realizata. Sa comunici in sine o sponsorizare este un lucru banal, dar sa arati in mod natural un parteneriat solid, real, care are sens, nu este deloc usor. Cei de la Beko ii infatiseaza pe fotbalistii de la FC Barcelona in niste ipostaze simple, de echipa, de familie, interactionand cu electrocasnice diverse – de la frigider la masina de spalat rufe. Tocmai paralela cu familia este cea care da suflet acestei reclame.

Aceste electrocasnice apar asadar natural alaturi de fotbal, iar fotbalistii sunt extrem de “umani” in spotul TV, trecand de la rangul de “vedete” la cel de prieteni si membri de familie. Trecerea mi se pare lina, simpla, cu putin umor si totusi pastrand aerul de seriozitate pe care trebuie sa-l ai atunci cand comunici increderea in electrocasnice de calitate superioara. Ce cauta frigiderele si masinile de spalat rufe pe terenul de fotbal? Iata ca totul capata sens, urmarind spotul TV.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>