Ca o impresie generala, cam toata lumea a inteles ca mediul online propune preturi mai mici decat cel offline la achizitionarea de produse si servicii. Totusi, uneori aceasta diferenta este mai dificil de sesizat, mai ales la produsele foarte ieftine (maxim cateva zeci de lei) unde in e-commerce se adauga taxa de transport. Daca pe segmentul electroIT poti compara usor preturile intre magazine, nu la fel de usor poti face acest lucru in zona de fashion spre exemplu; aici, putine produse sunt disponibile in mai multe magazine, deci mai degraba vorbim despre compararea unor produse asemanatoare.
Iar lucrurile nu sunt atat de “roz” nici in electroIT, de fapt: importatorii si distribuitorii “comploteaza” impreuna cu magazinele foarte mari din mediul offline (mai ales hipermarketuri, dar si retele de IT si electrocasnice) si livreaza serii diferite de produse in magazine diferite. Altfel spus, devine greu sa compari, pentru ca unele produse sunt disponibile doar in magazinul X, nu si in Y. Tocmai de aceea exista atat de multe variante foarte asemanatoare in acest univers electroIT – masini de spalat sau laptop-uri cu caracteristici extrem de asemanatoare, dar nu identice.
Poate cea mai mare diferenta de preturi intre online si offline se vede pe segmentul de parfumuri si cosmetice. In magazinele online care comercializeaza astfel de produse pentru femei si barbati preturile pot fi si cu zeci de procente mai mici decat in magazinele offline din mall-uri sau de pe marile artere comerciale. Se vede astfel foarte clar cat de mare este adaosul in offline, pentru a acoperi toate costurile de operare – chirii, marketing, utilitati, resurse umane. Nu ne referim aici la campanii promotionale, ci la preturile “normale” ale produselor in e-commerce versus comert clasic. Daca faci shopping online in magazine mari, cu brand puternic, asa cum este elefant.ro, poti sa ai incredere ca primesti cosmetice si parfumuri originale, exact asa cum sunt cele pe care le-ai vazut la mall.