Eram zilele trecute intr-un magazin de imbracaminte, intr-un mall, iar in sectiunea dedicata sexului masculin toti barbatii din fotografiile de pe pereti aveau barba. Am constatat ca in tot mai multe reclame, la TV si in alte medii, din ce in ce mai multe branduri utilizeaza in marketing si publicitate imaginea barbatului cu barba. Fie ca este vorba despre “barba de trei zile”, fie ca este vorba despre o barba in toata puterea cuvantului, cert este ca societatea noastra adora astazi “barbosii”.
Nu orice fel de barba este cool. Se poarta barba bine ingrijita, asortata in mod corespunzator cu imbracamintea si atitudinea. In marketing, ideal este barbatul de 30-40 de ani, barbatul matur, a carui barba parca ii sporeste masculinitatea. Nu vorbim astfel despre a-ti lasa parul de pe fata neingrijit, ci pur si simplu despre a-l ingriji, asa cum procedezi cu parul de pe cap – il tunzi, il speli, il tratezi eventual cu sampoane si solutii speciale.
Cu vreo 10-15 ani in urma, a purta barba te transforma oarecum intr-un rebel. Astazi, esti mai degraba parte din trend. Poti sa-ti alegi aparate de barbierit precum cele de aici, dar la fel de bine poti gasi – inclusiv tot la cei de la Philips – aparate care sa te ajute sa iti ingrijesti barba si sa ti-o pui in valoare. Din punctul meu de vedere (care sunt “cu barba de 3 zile” inca de pe la 20 de ani), a-ti lasa barba sa creasca reprezinta o optiune personala, care tine exclusiv de modul in care te simti bine si nu de vreun trend al societatii.
Totusi, ma declar satisfacut de aceasta tendinta, asa cum am mai scris. Pe la inceputurile carierei mele, cand aveam o multime de intalniri “serioase”, ma simteam oarecum presat sa ma barbieresc, sa arat “ingrijit” (probabil o chestiune de educatie, de acasa, de la scoala… asa ma formase societatea). Ulterior, am descoprit ca pot avea un stil personal care sa ma reprezinte si pot totusi sa fiu “de business” chiar daca nu am piele de bebelus pe fata.
interesant