Reclama branding NN – pe stilul Allianz Tiriac, dar cu sanse de a lua fata concurentei

nnPe vremea cand se numea ING Asigurari de Viata, actuala companie NN avea campanii publicitare care ieseau in evidenta prin mesaje originale, care erau adesea amuzante (mai ales cand se refereau la copii), cu foarte multe culori vii si in acelasi timp aveau legatura cu aspiratii, viitor plin de optimism… Cea mai recenta campanie de branding NN (de fapt majoritatea campaniilor in domeniul asigurari de viata & pensii sunt de branding) merge pe o zona oarecum diferita, cu nostalgie, emotie si accent pe trecerea timpului.

nn asigurariEste o “nisa” pe care activa si Allianz Tiriac, astfel ca de multe ori cand vedeam aceasta reclama noua la NN, in prima parte a spotului aveam impresia ca este o reclama Allianz Tiriac. Cei de la NN s-au bazat insa pe o campanie puternica, care apare nu doar la TV, ci si online in foarte multe locuri. Implicit, nu doar ca acum mi se pare naturala legatura brandului NN cu reclama in cauza, dar cred ca NN a “confiscat” aceast stil de promovare. Astfel, in viitor cred ca va fi o misiune si mai dificila pentru Allianz, care trebuie sa gaseasca modalitati noi pentru a iesi in evidenta si pentru a avea reclame memorabile, care sa nu fie confundate cu cele ale concurentei. Este mereu o grija mare pentru orice brand si pentru orice agentie: sa nu faca o reclama frumoasa, dar care sa nu fie bine asociata de privitori cu brandul respectiv. Caci publicitatea nu este de dragul artei, ci pentru eficienta.