Dupa ce ani multi adevarata “batalie” in telefonia mobila din Romania s-a dus pe segmentul post-poid (abonamente), mai nou se observa un interes tot mai mare si pentru pre-paid (cartele reincarcabile – Orange PrePay, Cartela Vodafone, Cartela Telekom). Ofertele au devenit foarte bune, in unele momente mai bune decat cele de la abonamente. Utilizatorul nu este deloc captiv, asa ca va fi mereu “asaltat” cu oferte si bonusuri, pentru a ramane in retea si pentru a cheltui cat mai multi bani pentru credit, optiuni, facilitati suplimentare etc. Orange a lansat PrePay Bonus prin care ofera inclusiv posibilitatea de a cumpara telefon cu reducere sau gratis oricarui utilizator de cartela reincarcabila. Ulterior, Vodafone a lansat campania “Vorbesti, NET primesti” si apoi a extins aceasta campanie si pentru utilizatorii din alte retele, intr-o varianta de-a dreptul geniala. Recent, campania de devenit “Gratis la Cartela! Primesti si net si telefon”. Si mai genial 🙂
Ce castiga Vodafone oferind net si chiar telefon gratuit utilizatorilor din Telekom si Orange? Vodafone stimuleaza apelurile din aceste retele spre reteaua sa si, conform reglementarilor de inter-conectare, practic primeste bani pentru acest consum. Mai ales cei care au abonamente cu minute nelimitate in orice retea si sunt abonati Orange sau Telekom (in special Telekom are multe astfel de abonamente) pot suna intensiv pe numere de Vodafone, facand chiar si “scheme” intentionate pentru a acumula bonus de net si mai ales de telefon (un beneficiu fizic). In plus, Vodafone mai are un castig important: isi face o baza de date cu clientii de la concurenta si ii poate targeta in mod direct, oferindu-le in timp beneficii preferentiale daca “trec pe Vodafone”.
Iata ca Telekom a reactionat negativ la aceasta campanie Vodafone si a blocat accesul clientilor sai la numarul 0722.10.10.10. Vodafone a anuntat public acest aspect (o acuza directa, un gest fara precedent se poate spune) si ii indeamna pe clientii Telekom sa se inscrie in campanie pe site-ul www.vodafone.ro 🙂
“Vodafone Romania informeaza utilizatorii serviciilor de telefonie mobila ca numarul 0722.10.10.10, folosit in campania curenta de comunicare “Gratis la Cartela! Primesti si net si telefon” pentru Cartela Vodafone, a fost restrictionat de catre Telekom Romania. Pentru a beneficia de Net si credit pentru un telefon gratuit de la Vodafone, invitam utilizatorii companiei Telekom Romania care nu s-au inscris inca in promotie sa o faca folosind canalul online – www.vodafone.ro” – se arata intr-un material transmis de Vodafone catre mass-media.
In replica, reprezentantii Telekom mentioneaza: “În urma investigatiilor efectuate, Telekom Romania Mobile Communications S.A. a restrictionat accesul clientilor sai catre numarul Vodafone 0722.10.10.10, acesta fiind utilizat in scopuri comerciale in cadrul unei campanii publicitare cu incalcarea prevederilor acordului de interconectare dintre cele doua parti. Telekom Romania Mobile Communications S.A. a luat aceasta decizie in urma notificarii prealabile a Vodafone Romania cu privire la incalcarea obligatiilor Acordului de interconectare“.
Inca un lucru demn de mentionat: de Black Friday, Vodafone a oferit o facilitate speciala utilizatorilor pre-paid din alte retele care aleg portarea la Cartela Vodafone. Asadar, o alta dovada a faptului ca Vodafone considera segmentul pre-paid de mare importanta, incercand sa atraga clienti de la concurenta. Pana acum, strategia pare foarte buna. Vom vedea rezultatele in viitoarele raportari financiare. Si, foarte important, asteptam reactii din partea Orange si Telekom – si nu incercari de a bloca Vodafone, ci campanii proprii prin care sa arate ca pot oferi ceva cel putin la fel de tentant. Pana acum, se poate observa ca, de Sarbatori, Orange si Telekom ofera beneficii mai multe la toate optiunile activate (de pana la 4 ori mai mult, in cazul Orange).
Update: Vodafone a venit si cu urmatoarea precizare: “Vodafone Romania continua sa isi respecte obligatiile contractuale, inclusiv pe cele referitoare la confidentialitatea acordului dintre parti, astfel incat lasam in competenta autoritatilor abilitate sa remedieze aceasta situatie.”