Pentru achizitiile de birou, comertul online scuteste timp si bani

Fie ca vorbim despre a cumpara haine, fie ca ne referim la a cumpara mobilier, electronice sau decoratiuni, in cazul shoppingului personal uneori ne face placere sa “pierdem timpul” prin magazine, sa ne uitam, sa probam daca e cazul, sa ne gandim… dincolo de nevoie de shopping, astfel de lucruri fac parte mai degraba din timpul liber.

Nu cred ca mai poate fi pus la indoiala faptul ca, in mediul urban, oamenii fac din shopping o pasiune, iar mersul la mall sau prin magazine chiar si de bricolaj este in unele cazuri mai popular decat mersul la cinema sau la teatru. Ce sa mai vorbim despre iesiri in natura si calatorii de aventura…

Pentru firme, lucrurile stau diferit. Cine isi permite sa piarda timp atunci cand vine vorba despre achizitii? A merge in comertul offline pentru a cauta cele necesare activitatii companiei inseamna bani irositi. Pe de o parte, timpul curge si costa, se masoara la fel cum se invarte apometrul cand pornesti robinetul.

papetarie 1Trimiti pe cineva sa cumpere papetarie, sa cumpere cartuse pentru imprimante sau sa achizitioneze niste hartie, plicuri sau dosare? Se poate intampla ca actiunea in sine sa coste mai mult decat cumparaturile. Persoana respectiva trebuie sa aloce timp pe drum, in trafic, uneori stand pur si simplu in aglomeratie, la semafoare sau in coloane de masini, mai ales in Bucuresti.

papetarie 2Masina este un bun care costa de asemenea, consuma combustibil si are nevoi variate, de la service si pana la asigurari si alte asemenea… nu este mai simplu sa comanzi online, sa acorzi doar cateva minute selectarii produselor in codul virtual, sa introduci datele necesare pentru factura si livrare si… sa astepti curierul?

Evident, comertul online trebuie sa fie o rutina pentru companii, in privinta procurarii produselor de birotica si papetarie. Un toner, o imprimanta sau un laminator pentru documente a3 vin si ele in urma unei comenzi online, fara prea mult stres si timp alocat. Firmele mici, care trebuie sa fie extrem de competitive, sunt targetul principal al magazinelor online de profil, volumele comercializate pe internet fiind in crestere permanenta (asta pentru ca noi, in Romania, inca suntem destul de inapoiati in domeniu…).