Comertul cu mobila inseamna comert cu produse de folosinta indelungata si este diferit de cel electroIT. Daca in cazul acestuia din urma inovatia ii determina de multe ori pe clienti sa isi faca un upgrade chiar daca de fapt nu au nevoie, in privinta mobilierului, achizitiile unei persoane sunt destul de rare. Astfel, comertul cu mobila are caracteristicile sale.
Magazinele sunt in general spatii de expunere, multe produse se livreaza doar la comanda. Este dificil pentru un comerciant sa aiba disponibile, spre exemplu, toate nuantele unor canapele, fotolii si taburete pentru fiecare model in parte. De cele mai multe ori, magazinele mari sunt in zone marginase ale orasului, zone periferice sau chiar in afara orasului – asta pentru a evita costurile majore cu chiria.
In schimb, pe internet totul este “in centru”. Tastezi adresa si ajungi acolo unde vrei, exact atunci cand vrei. Am uitat sa spun ca multe magazine offline de mobila au program destul de restrans, mai ales in week-end… evident, pe internet se evita si aceasta problema, caci se poate face shopping chiar oricand.
Preturile sunt si ele prietenoase cu internautii, caci online compari totul repede si usor, iar magazinele sunt obligate sa aiba preturi mai mici, pentru a face fata concurentei. Si pentru magazine este foarte convenabil, caci costurile de operare sunt semnificativ mai mici si nu mai este necesar ca aceasta sa fie transmise clientilor intr-o cota atat de mare precum in mediul offline.
Marile branduri de magazine de mobila si decoratiuni sunt si ele prezente online, tot mai multe fiind interesate de comertul pe internet. Spre exemplu, un taburet Astoria poate fi comandat direct online pe siteul Elvila.ro, fara a mai fi necesara deplasarea in magazin. Se poate profita si de reduceri consistente, dar si de programele de fidelitate.