Comertul online cucereste toate generatiile

Parca vad reportajele care erau la Pro TV si Antena 1 cu niste ani in urma, in care comertul online era prezentat la capitolul excentric, o chestiune wow care ii atrage pe tinerii ce stau mult pe net. Cat de mult s-au schimbat lucrurile, este cu adevarat wow. Azi, e-commerce-ul a devenit si in tara noastra banal, cucerind noi si noi teritorii si generatii. Nu prea mai este vreo categorie de persoane care sa nu fie atinsa de magazinele online. Pana si in sate se fac livrari prin curier, iar varsta nu mai este un impediment. Nepotii cresc deja la lumina ecranului de laptop / tableta / smartphone, asa ca bunicii sunt si ei contaminati de febra online-ului si sunt tot mai deschisi la experimente considerate in trecut periculoase.

Parintii mei, 50+ ca varsta, comanda destul de des online, din diverse magazine. Cunosc si persoane 60+ care, atunci cand vor un laptop, stiu ca online trebuie sa caute si tot de acolo sa comande pentru a gasi cel mai bun pret. Se comanda de toate, de catre toate generatiile.

tenisiExista domenii care prospera cu adevarat pe internet, dar toate nisele functioneaza. Romanii comanda pe internet cam orice, chiar daca in top se afla categorii precum IT&C, fashion, jucarii, carti si cosmetice. Exista tot mai multe hipermarketuri si mall-uri online, inclusiv unele care isi construiesc pe net adevarate imperii, dupa ce au cucerit deja mediul offline. Orice retailer este interesat de e-commerce, caci un astfel de canal de vanzari nu mai poate fi ignorat – daca o faci, se poate vorbi chiar de o imensa prostie.

Produsele de imbracaminte si incaltaminte au invadat mediul online, magazinele de pe internet concurand puternic cu cele din mall-uri. Multe persoane au inteles ca, daca isi comanda tenisi, blugi sau costume de baie de pe internet, au sanse mari sa plateasca mai putin decat daca ar cumpara aceleasi produse din centrele comerciale de top. Asta in conditiile in care, oricum, pana si mari branduri din retail (vezi H&M sau companiile din grupul Inditex – Zara & celelalte) ii indeamna pe clienti, in magazinele fizice, sa incerce si magazinele lor oficiale de pe internet. Implicit, toate generatiile sunt in targetul e-commerce. Despre generatiile care vin, asa cum spuneam mai sus, ele se formeaza cu netul alaturi, deci pentru ele comenzile online sunt o chestiune 100% normala, banala.