Retailul se misca excelent – semne bune pentru economie

Chiar daca evolutia economiei tine de diverse masuratori, relatia cu dinamica din retail are o importanta majora. Daca retailul se misca bine inseamna ca exista consum, exista bani si… exista optimism. Dupa anii de criza, retailul s-a dezghetat incetul cu incetul, iar astazi cam toate numerele sunt “de bine”. In retailul alimentar, dar si in cel de fashion, bricolaj, electroIT si in cam toate celelalte segmente se observa un interes major spre dezvoltare a retelelor, pentru ca piata sustine acest trend.

transport marfaRomanii au curaj (si posibilitati) sa consume tot mai mult, iar acest lucru nu poate sa fie decat bine pentru economie. Desigur, apar alte discutii legate de importuri si exporturi, de productie etc. Insa, la nivel macro, situatia este pozitiva. Cel mai bun semnal ca lucrurile merg bine este cel legat de salarizare: multe companii din retail au lansat in ultimele luni campanii de promovare de brand de angajator, laudandu-se chiar cu mariri semnificative de salarii pentru toti angajatii. In Romania se castiga tot mai bine (se vede si prin salariul minim si cel mediu) si este loc de crestere masiva in retail.

De aceasta dinamica din comert beneficiaza si domeniul de transport marfa. Supus si el unor tensiuni puternice in anii de criza, acum se bucura de cererea tot mai mare. Transportul rutier de marfa este preferat pentru flexibilitate si rapiditate. Companiile din retail au nevoie de parteneri puternici pe aceasta zona, care pot oferi servicii de incredere, fara compromisuri.

Zi de zi, camioanele transporta tot mai multa marfa pe tot mai multe rute. Creste pana si zona de e-commerce, acolo unde isi fac loc nu doar IMM-uri, ci si marile corporatii. Si aici vorbim de logistica, de spatii de depozitare si de multa marfa rulata – mai intai en-gross prin firme de transport, apoi in pachete catre clienti, prin curierat rapid.

Transportul de marfa s-a dezvoltat continuu si dincolo de segmentul rutier: transport aerian si transfort maritim (fiecare varianta cu avantajele sale). Companiile din domeniul transportului de marfa au intrat si pe segmentul de transporturi agabaritice, acolo unde cererea este de asemenea dictata de cresterea activitatilor economice in diverse domenii, mai ales in industrie.