Millennium Bank – oferta, target, politica de brand, depozite, credite, carduri, marketing – analiza editoriala

Unul dintre cele mai proaspete branduri de pe piata bancara romaneasca – Millennium Bank – reprezinta un caz unic in tara noastra: o constructie noua, facuta de la zero, intr-un moment in care piata era deja destul de matura, pe val, dupa o crestere puternica (inainte de caderea ce avea sa urmeze, cu siguranta deloc anticipata de catre cei de la Millennium…

Ratand posibilitatea de a intra in Romania drept o banca-lider, prin preluarea BCR, portughezii de la Millennium Bank au dovedit un curaj “nebun” – o banca pornita de jos, cum putine branduri cu rezonanta in Europa au cutezat sa o faca pe piata bancara romaneasca (majoritatea bancilor straine au intrat in Romania prin preluarea altor banci locale).

Millennium Bank se prezinta in Romania, in acest moment (final de septemebrie 2012) cu o retea formata din 65 de sucursale si aproape 700 de angajati. Astfel, iata o banca de nisa, cu putine sucursale comparativ cu principalele banci de retail.

Strategia Millennium Bank vizeaza publicul de retail prin produse dedicate, dar cuprinde si targetarea celorlalte segmente de piata: IMM, corporatii si, mai nou, clienti de tip Gold (Prestige). In mod public, Millennium Bank se prezinta ca o banca de retail. Neasteptat pentru o banca mica, Millennium Bank desfasoara sustinut campanii de promovare TV si outdoor, precum si internet, print si radio.

La capitolul marketing, Millennium Bank a ales o strategie putin diferita inca de la lansarea pe piata – a promovat atitudinea fericita, placerea de a trai si nu banking-ul in sine. Totusi, brandul “viata ne inspira” nu tine locul unui portofoliu coerent de produse si servicii. Millennium Bank este una dintre cele mai placute prezenta pe piata bancara in ceea ce priveste diversitatea si inovatia, punctand mereu la capitolul marketing fara a realiza o promovarea sterila. Promovandu-se in mod constant alaturi de formatia Holograf, una dintre cele mai apreciate de catre publicul matur, Millennium Bank si-a punctat astfel ambitiile de crestere pe o piata tot mai aglomerata.

Printre cele mai atractive produse lansate de Millennium Bank se remarca Cardul cu Bani Inapoi – un card de debit, fara comisioane, asociat Contului de Salariu, prin care banca stimuleaza platile cu cardul la comercianti si ofera 3% din banii cheltuiti inapoi pe card, conform anumitor criterii expuse pe site-ul bancii (sunt eligibile tranzactiile la supermarketuri, hipermarketuri si benzinarii). Produsul este unic pe piata, fiind cel mai generos card de debit si poate chiar si credit.

Pentru a compensa numarul mic de sucursale, Millennium Bank a lansat si e-Cont, un cont care nu presupune vizite la banca, mizand pe mijloacele electronice moderne. De altfel, serviciul de internet banking este un punct forte al bancii. Millennium Bank se adreseaza persoanelor tinere si mature, cu viziuni moderne, informate, dar cu timp limitat.

Creditele de nevoi personale, cardurile de credit, creditele pentru IMM-uri, dar mai ales creditul ipotecar sunt produsele de finantare pe care banca a mizat mereu in promovare. Ca politica de marketing, Millennium Bank este una dintre bancile cu cele mai mici comisioane la produsele si operatiunile curente si una dintre bancile cu dobanzi atractive la depozite (inclusiv promotii).

Banca a lansat si o divizie dedicata clientilor cu posibilitati financiare ridicate, stabilind totusi un plafon redus (20.000 de euro). Acestora le ofera servicii speciale si un pachet fara comisioane, precum si alte privilegii – destul de limitate, este adevarat, divizia avand totusi aproximativ un an si jumatate “vechime”. Interesant este ca, spre deosebire de alte banci care ataca segmentul de clienti Gold, Millennium Bank accepta clienti fara economii sau venituri foarte mare (pragurile minime sunt in general mai ridicate la alte banci precum Citibank, RBS Bank, BCR etc., dar mai mic la Raiffeisen Bank – 15.000 euro). Totusi, banca nu are un card dedicat de tip Gold, ci ofera clientilor carduri MasterCard standard.

Millennium Bank ofera clientilor si un program de reduceri la parteneri afiliati, insa programul este destul de “prafuit”, cu parteneri atrasi in urma cu 2-3 ani, cu putine noutati, cu o dinamica redusa si fara un marketing adecvat. Astfel, la acest capitol, un inceput promitator nu a fost urmat deloc de o avansare, ci de un regres, intre timp programul de reduceri revenind printre cele mai “sterse” din piata.

Cu mult loc de mai bine, Millennium Bank merita insa o nota foarte mare, fiind printre bancile cele mai moderne din Romania. Comisioane mici, dobanzi mari la depozite, programe de fidelizare, produse inovatoare, publicitate “desteapta” inclusiv prin marketing online – poate fi reteta pentru succes. Millennium Bank nu a crescut insa pe piata asa cum probabil a sperat, iar acest lucru se datoreaza pe de o parte limitarii cresterii organice (exista multe judete in tara fara sucursale ale bancii si altele unde prezenta este limitata), iar pe de alta parte unui management ezitand, cu suisuri si coborasuri, fara o coerenta care ar fi putut pozitiona banca poate si in top 10.

Millennium Bank ofera clientilor carduri Visa si MasterCard, dar oferta este destul de limitata. Recent, banca a semnat si un parteneriat cu Western Union. Spre deosebire de alte banci cu aceeasi cota de piata sau cu aceeasi dimensiune cu privire la numarul de sucursale, Millennium Bank este o prezenta placuta pe piata, extrem de activa, cu adevarat dornica de a fi un love-mark.

pentru www.SMARTfinancial.ro