JYSK inchide un magazin si anunta reduceri de pana la 80%, preturi soc… asa sa fie?

ATENTIE!!! PRETURI SOC! INCHIDEM MAGAZINUL! REDUCERI DE PANA LA 80% – asta scrie mare pe prima pagina a unui pliant JYSK pe care l-am gasit azi pe langa cutia postala (mai exact pe jos, intr-un teanc mare cu multe zeci de astfel de pliante – voi detalia acest aspect mai tarziu). Doar majuscule si multe semne de exclamare.

Precizari: JYSK se pare ca inchide magazinul din Constanta pe 2 martie 2014. Magazinul se afla in Galeria Real in care mai exista unul dintre putinele magazine Real refuzate de Auchan la tranzactia de cumparare de anul trecut. Celalalt magazin Real din Constanta a devenit deja Auchan City.

Asadar, JYSK inchide magazinul (nu stim daca va deschide un alt magazin in Constanta in viitorul apropiat sau daca va iesi definitiv din oras) si incearca sa profite de ocazie pentru ceva marketing local, vanzari de tipul “vanzari finale, lichidari de stoc, lichidare magazin“. Am vazut un banner similar al celor de la JYSK si online, am accesat linkul, care m-a dus pe pagina principala, unde vedeam ofera generala, fara nicio legatura cu ceea ce mi se spunea in banner (deci, actiunea urmatoare, am inchis pagina). Macar daca m-ar fi dus la sectiunea de pe site unde aparea magazinul JYSK din Constanta si tot era o informatie mai buna… sa trecem peste.

Revin la pliant. Pe parcursul celor 3 pagini ce contin oferte (caci pe prima pagina nu exista decat mesaje de impact, prezentate mai sus), incerc sa gasesc ofertele socante, discounturile fabuloase care m-ar putea soca.

Acestea sunt ofertele prezentate in pliant: set lenjerie de pat 25 lei in loc de 29,99 lei (discount de sub 20% dupa matematica mea), perna in forma de minge de fotbal / minge de basket 15 lei in loc de 17,99 lei (la fel, discount de sub 20%), cutie plastic cu capac 35 lei (aici nu mai apare pretul vechi), halat baie 45 lei (fara pret vechi), plapuma 25 lei in loc de 39,99 lei, suport lumanare 1,5 lei in loc de 2,5 lei, cos ratan 15 lei in loc de 24,99 lei, fata de perna 5 lei, plapuma 50 lei in loc de 129 lei, plapuma 100 lei in loc de 149 lei, cutie 35 lei in loc de 40 lei, lampa birou 25 lei in loc de 29,99 lei. Si asta-i tot. Dupa cate observ, majoritatea reducerilor sunt minore, mai ales pentru aceasta perioada de soldari legale (15 ianuarie – 28 februarie). Un singur produs pare sa aiba reducere mai consistenta, dar in jur de 60% si nu 80%. Ceva socant pentru voi? Pentru mine, singurul soc este ca pliantul este prea putin atractiv, din punctul meu de vedere, acela de client.

Si, cum spuneam mai sus, l-am cules de pe jos, de langa cutiile postale. Desi in scara sunt aproximativ 20 de apartamente, cred ca erau vreo 50 de pliante pe jos, in teanc. La scara cealalta, pliantele erau in fata scarii, deja mare parte din ele luate de vant si imprastiate. Nu stiu cine le-a lasat acolo, insa pare direct marketing de amatori. Bani aruncati si poluare inutila (mare parte din hartie nu se recicleaza, din pacate, ci ajunge direct la gunoiul menajer, fara macar a-si fi indeplinit scopul publicitar).

Multi jucatori de retail (FMCG – supermarketuri si hypermarketuri) au consumat insemnatatea cuvantului “SOC” prin promotii deloc atractive. Nu numai ca risti sa enervezi consumatorul (multi inteleg acest tratament drept o bataie de joc, drept o incercare penibila de a-i pacali), dar risti ca in viitor sa nu-i mai captezi atentia nici daca vei avea promotii cu adevarat puternice. Scade increderea in brand si increderea generala in reduceri. Nu intamplator, Ziarul Financiar scria de curand (pe 15 ianuarie, cand a inceput oficial sezonul de reduceri) ca magazinele nu reusesc sa-i atraga pe clienti, caci cei mai multi clienti considera ca magazinele mint in privinta preturilor initiale si nu fac reduceri adevarate. Retailerii si-o fac cu mana lor, atunci cand strica notiunea de reduceri. Din pacate, asta ii afecteaza si pe cei care cu adevarat fac reduceri oneste (exista si asa ceva).

Cat de multi iti permiti, ca si comerciant, sa exagerezi in reclame? Este o intrebare buna, iar raspunsul ar trebui sa fie de bun simt. Uneori, nu este.

Carrefour foloseste mereu in pliantele sale termenul de PRET SOC, iata un colaj cu cateva produse din pliantul actual. Iarasi, nu vad nimic socant, doar reduceri normale, prezente in orice magazin…

colaj carrefour

1 Comment

  1. Elena

    Foarte adevarat tot ce spuneti in articol. Jysk va deschide un nou magazin in centrul TOM conform unui articol dintr-un ziar online, pe care l-am citit acum 2 saptamani. Deci dupa cum spuneati : “incearca sa profite de ocazie pentru ceva marketing local”.

Comments are closed