Sectorul de retail in turism s-a mutat pe internet in ultimii ani, intr-o proportie din ce in ce mai mare. Peste vreo 10 ani, adica o generatie mai tarziu, cred ca foarte multe dintre agentiile de turism vor renunta la locatiile stradale si vor pastra unitati doar pentru scop de branding, mai mult gen “showroom” si pentru putinele persoane care vor sa cumpere 100% asistati, fara sa-i intereseze prea mult partea financiara a ofertelor. Ma refer aici la genul de persoane care intra intr-o agentie de turism, spun cam ce vor si asteapta propuneri, urmand sa decida rapid si sa plateasca pe loc, cu cardul.
In prezent, exista inca indeajuns de multe persoane nu tocmai prietene cu computerele, dar numarul lor scade abrupt. Si asta pentru ca pana si Ghita Ciobanul are smartphone, daca ma intelegeti 🙂 Nu am nimic cu personajul, sa zicem ca e oarecum simpatic (desi vorbeste ciudat), dar el este emblematic pentru societatea noastra – pana si in mediul rural, IT&C-ul cucereste teren. Nu stiu cat de multi au fost sedusi de desktopuri si mouse-uri, insa de smartphone-uri de ultima generatie sigur au fost sedusi extrem de multi.
Mai sunt si site-urile de anunturi (cele 2 care se “bat” in reclame oriunde intorci privirea) care stimuleaza oamenii de asemenea sa intre online si sa isi mute acolo multe activitati zilnice, inclusiv shoppingul, achizitiile de orice fel.
Ajung si la turism – piata online de turism va creste puternic, pentru ca in viitor cam toata lumea va intelege ca online este ieftin si comod sa gasesti si sa rezervi (si chiar sa platesti) cazare, bilete de avion, transport… cam tot ce tine de turism, fie ca esti in cautare de o pensiune in vama veche sau de cazare la manastirea humorului. Liber si rebel, spiritual si religios, rocker fara griji (in scurta pauza de la birou) sau amator de manele si gratare, orice profil se va regasi in lumea online, pe piata de turism.
Portal Turism este unul dintre siteurile care se dezvolta pe segmentul de turism online, oferta devenind tot mai bogata. Majoritatea agentiilor investec puternic in mediul online, aici este viitorul. In prezent, agentiile traditionale reusesc sa isi mai gaseasca destui clienti probabil mai ales in orasele mici, dar scade permanent numarul celor care se mai simt bine intrand intr-o agentie de turism, in fata unei persoane care sa le caute de fapt online cele mai bune oferte de calatorie….
Pingback: e-Turism Bref (46) – 26 mai - 30 iunie 2014 | Turism 2.0