Concurenta in telefonie si internet pe segmentul business determina oferte tot mai bune

In aprilie, doua mari companii de telefonie mobila – Telekom si Orange – au lansat campanii publicitare consistente prin care incearca sa-si atraga noi clienti pe segmetul business. Cea mai ampla campanie este cea a Telekom, care incearca sa ilustreze avantajul pachetelor complete cu telefonie fixa si mobila, internet, televiziune si alte servicii conexe. Cel mai probabil, ati interactionat cu reclamele TV, care sunt difuzate foarte des inclusiv pe posturile generaliste.

In paralel, un alt jucator important – Vodafone – lanseaza ocazional campanii de promovare a serviciilor business, cu promovare in toate mediile. Toti cei trei concurenti folosesc inclusiv outdoor si internet. Publicitatea online este, de fapt, acel mediu utilizat de marile corporatii, dar si de micile firme care isi doresc crestere puternica.

telecom upcPe piata de internet si telefonie, alti doi jucatori “isi arata muschii” – UPC si RCS-RDS / Digi. Pe segmentul de business, cei de la UPC, cu divizia lor dedicata UPC Business, promoveaza serviciile de internet de mare viteza, la calitate garantata, dar si alte servicii precum telefonia fixa (aici se pune accent inclusiv pe portabilitatea numerelor de telefon), televiziunea digitala si nu numai.

In mediul business, notiunile de “internet si date” si “telefonie” nu sunt atat de simple precum in mediul de retail. O companie mare isi doreste conexiune dedicata, pe suport de fibra optica, echipamente de ultima generatie, asistenta tehnica permanenta. Numere scurte de telefonie, numere cu acces gratuit, audioconferinta – sunt doar cateva dintre notiunile din oferta telecom de la UPC pentru companii. Mai departe, vorbim de cloud, solutii dedicate, semnatura digitala, hosting, cablare structurata…

Cert este ca, pe masura ce trece timpul, concurenta acerba din industria de telefonie si internet determina “jucatorii” sa lanseze noi si noi oferte atractive. Preturile devin tot mai mici, iar serviciile tot mai bune. Tehnologia “face parada” in zona de business, in fata unor clienti pretentiosi, care se asteapta mereu la mai mult de la furnizorii lor telecom. Iata in sfarsit un domeniu legat de care putem spune ca suntem norocosi pentru faptul ca traim in Romania 🙂