WatchShop.ro si curajul de a spune lucrurilor pe nume in marketing & publicitate

De obicei, reclamele si campaniile de marketing in general ne spun adevaruri cosmetizate (ca sa nu spun ca de multe ori ne pacalesc “pe fata”), ne comunica ceea ce vrem sa auzim sau ceea ce este in interesul brandurilor respective sa ni se comunice. Nu conteaza ca este vorba despre chipsuri, electrocasnice, branza topita, crema hidratanta sau asigurari, in general totul este gandit astfel incat consumatorului sa ii fie indusa o lume paralela in care produsul respectiv este unic, revolutionar, perfect, de maxima necesitate. Cam asa functioneaza lucrurile in publicitate si marketing, exista retete vechi usor modernizare de-a lungul timpului, care trateaza de obicei potentialul client ca pe un pion usor de manipulat.

Totusi, mai sunt si exceptii – fericite. Au inceput sa apara in ultimii ani, inclusiv in Romania, campanii de marketing si branding care sa faca lucrurile altfel si care sa trateze consumatorul cu mai mult respect. Un bun exemplu este cel al celor de la Sprite, care s-au “lipit” in comunicare de adevaruri “socante” in industria de publicitate, pe principiul “adevarul este racoritor”.

ceasuriO abordare inedita a ales mai nou si magazinul online WatchShop.ro, care spune ca este “dedicat barbatilor”. Primul gand ar fi ca vinde doar ceasuri pentru barbati, dar nu, nu este deloc asa, caci pe WatchShop.ro exista o multime de ceasuri de dama. “Dedicat barbatilor” se refera in mod direct la clienti. Cum sa faci acest lucru, ne-am putea gandi, nu este riscant?! Sa excluzi jumatate din potentialii clienti? In primul rand, nu este vorba de o excludere, caci pe WatchShop.ro evident ca pot face comenzi online si femeile. Identitatea de brand se refera insa la partea de stil de cumparaturi: faci shopping “ca barbatii”.

Ce-si doresc barbatii atunci cand cumpara ceasuri online? Informatie completa si relevanta, stocuri serioase cu 100% ceasuri originale (barbatesti si de dama), consultanta specializata (nu doar procesatori de comenzi, ci consultanti de vanzari in adevaratul sens al cuvantului). Toate acestea sunt de gasit la WatchShop.ro, care are deja multi ani (6) de experienta relevanta in e-commerce.

Modul masculin de a cauta si cumpara ceasuri vizeaza pragmatism, hotarare, stil, simplitate a procesului de cautare si achizitie. Pe scurt, barbatii vor sa gaseasca usor ceasul “perfect”. Isi mai doresc sa fie tratati cu respect si dupa achizitie – sa poata beneficia usor de service sau retur relaxat daca este cazul. De la cautare la comanda, de la plata la livrare, totul trebuie sa mearga rapid si simplu. Barbatii cauta eficienta, iar aceasta virtute a fost exploatata de WatchShop.ro si alaturata brandului propriu.

watchshop masculin

Oricum, barbatii sunt principalii clienti ai unui magazin online de ceasuri originale. Acum, pe WatchShop.ro vor stii si mai bine ca gasesc ceea ce cauta – nu doar produse, ci si conceptul in sine. Femeile vor aprecia cel mai probabil campania si este foarte posibil sa fie atrase si ele spre shoppingul “exact”, “ca ceasul”.

WatchShop.ro dovedeste curaj in a spune lucrurilor pe nume: da, barbatii sunt principalul public la cumparaturi de ceasuri online; da, barbatii au asteptari mai mari atunci cand cumpara ceasuri, sunt mai exigenti; da, barbatii adora sa se simta privilegiati, rasfatati, apreciati; da, barbatii pot fi dati drept exemplu in materie de shopping eficient. Ce-i rau in asta? Nu este o campanie misogina si nici un club exclusivist, este doar o abordare “pe bune”, curajoasa si zic eu eficienta.

WS_banner_800x1470px_1

5 Comments

  1. Daria

    Draguta reclama cu berea :)) Yap, este cool campania.

  2. Daria

    Ironizeaza putin femeile, indirect, insa cred ca este ok, o face intr-un mod decent. Ca femeie, nu ma supar.

    • razvaniancu

      Nici nu ai avea de ce 🙂

  3. Mai sunt branduri curajoase si chiar sunt demne de laudat. Si da, femeile nu se supara. Caci campania este desteapta si cu bun simt.

    • razvaniancu

      Femeile nu se supara, se pot bucura si ele 🙂

Comments are closed