Zumzi fundeal – Fundeal si Zumzi si-au unit site-urile pe platforma Zumzi. Piata de reduceri colective, tot mai saraca

Dupa ce au anuntat fuziunea, Fundeal.ro si Zumzi.ro s-au unit efectiv din 1 februarie, sub numele de Zumzi fundeal. Dincolo de o fuziune din care rezulta un brand dual, vorbim de doua baze de date unite. Multi aveau conturi pe ambele siteuri, inteleg ca se face o “unificare a conturilor”.

zumzi fundealPlatforma care s-a decis sa ramana este cea a Zumzi, din pacate… mi se parea mult mai buna cea a Fundeal, speram sa fie invers. Au eliminat si plata prin SMS, care era posibila pe Fundeal si care nu este posibila pe Zumzi, deci nu este posibila nici in noua varianta de co-branded. Mai mult decat o fuziune, mi se pare ca Fundeal a fost “inghitit” de Zumzi. Sau, mai mult decat atat: Fundeal a disparut si a ramas Zumzi…

Sunt sigur ca isi consolideaza fortele din punct de vedere al business-ului, banuiesc ca vor avea mai multa putere in relatiile cu comerciantii, plus o dubla-experienta comuna si o baza de clienti mai mare (desi mare parte comuna, cu siguranta). Pentru clienti, nu prea vad avantaje momentan… practic, avem un site de reduceri colective mai putin. Kuponiada.ro a iesit din piata (devenind un agregator al celorlalte siteuri), multe alte siteuri mici au murit.

Coolbuy a renuntat de asemenea la partea de vochere de reduceri (s-a transformat in altceva, club de reduceri pe baza de card platit), iar Topdeals.ro pare de asemenea ca nu mai vinde nimic (nu mai are oferte active pe site). Piata de reduceri este tot mai mica, acum ca a iesit si Fundeal.ro. Primul site mare care s-a inchis a fost Goldendeals.ro.

Revenind la Fundeal zumzi, macar acum au sansa de a ramane in piata, pentru ca inteleg ca piata este extrem de dificila. Vulping.ro, teamdeals.ro, getadeal.ro si alte siteuri activeaza in continuare de ani multi. Unele site-uri mai mici incep sa creasca, bucurandu-se de spatiul mai lejer in care se pot dezvolta.

Voi ce parere aveti despre Zumzi fundeal?