Despre happy shopping si fashion trends

Chiar daca se deschid tot mai multe mall-uri in marile orase, piata online este si ea in crestere pe segmentul de imbracaminte si incaltaminte – adica in zona unde actioneaza in mod constant trendurile de fashion, atat de schimbatoare de la an la an. Daca in mediul offline supravietuiesc cel mai bine brandurile mari de retail, multinationale, in zona online conteaza mai mult conceptul: orice magazin online cu idee buna, produse de calitate si servicii orientate pro-client are sansa de a se lupta cu magazine de top. In comertul real, companiile puternice acapareaza cele mai bune spatii in centrele comerciale. Pe internet, fiecare magazin depinde de o adresa web si, cel putin teoretic, porneste cu sanse egale in misiunea de a atrage atentia clientilor.

haine rochii glittioAminteam mai sus despre trendurile de fashion, care se schimba atat de des. Moda anului, ce se poarta in acest sezon, ce nu se poarta… Personal, mi se par niste inventii ale pietei, niste pretexte pentru vanzari si cam atat. Le consider niste concepte rigide, care se bazeaza pe persoane naive si lipsite de stil personal, dornice sa afle de la altii cum trebuie sa se imbrace in acest sezon, ce trebuie sa cumpere neaparat pentru a fi “la moda”.

Daca as lansa un fashion trend, ar fi acela al alegerii personale, al bunului simt. Moda se simte, hainele evolueaza in ritmul vietii noastre, fiind in perfect acord cu atat de multe lucruri – de la muzica la tehnologie si la valorile sociale. Totul se regaseste si in haine, daca privim in urma. Mai departe, fiecare isi poate simti stilul propriu, culorile, imprimeurile si materialele care i se potrivesc, fara a alege doar ceea ce spune stilistul X si revista Y. Imi plac magazinele si brandurile care pun accent pe aceste valori ale stilului personal, care ofera alternative, care propun, fara a impune.

glittioUn magazin online pe care l-am descoperit abia azi este Glittio.ro, un brand pe care nu il cunosteam in comertul online, dar care pare bine ancorat, cel putin la capitolul design. Comentariile de mai sus mi s-au conturat dupa ce le-am vazut motto-ul, care mi se pare foarte potrivit: “Happy shopping”. Imi inspira lejeritate si atitudine pozitiva. Nu par pretentiosi, fiind in acelasi timp eleganti si moderni.

Motto-ul se regaseste si in servicii, caci magazinul promite posibilitatea de returnare a produselor comandate in termen de 30 de zile (adica un termen de 3 ori mai lejer decat cel legal, de 10 zile). Fara a fi un expert, remarc uzabilitatea, spatiile largi, lipsa aglomeratiei – foarte placute atunci cand vizitezi un magazin online, te poti concentra pe ceea ce te intereseaza, adica pe procesul de shopping.

Oferta magazinului include produse de imbracaminte, incaltaminte si accesorii (inclusiv legate de frumusete si sanatate) pentru femei, barbati si copii. In prim-plan, am vazut ca se promoveaza rochii si costume de baie – frumos de colorate, in acelasi stil de happy shopping. Pentru ca se apropie vara, probabil costumele de baie atrag cel mai mult trafic. Platile se pot face inclusiv cu cardul, ceea ce mi se pare important pentru shopping online veritabil.