Anvelopele sunt o componenta importanta a oricarui autoturism, de aceea este important sa rulati doar cu cauciucuri in stare buna si care nu prezinta defecte sau uzura intensa. De curand insa, un trend a inceput sa prinda contur in randul soferilor romani, mai exact, cumpararea si montarea de anvelope la mana a doua. Aceste anvelope SH sunt aduse din diferite tari europene unde au fost rulate pe masini ce au suferit accidente sau doar au fost schimbate mai devreme din cauza unor defectiun si ele ajung la noi in tara si sunt cumparate de soferii romani. Multe din aceste pneuri insa au defecte majore si pun in pericol siguranta condusului.
In cazul in care montati vechiul set de anvelope pe masina, chiar daca a fost rulat o perioada scurta de timp, trebuie sa fiti atenti la starea lor si sa analizati cu atentie daca nu este nevoie sa cumparati alte anvelope vara noi. La ce sa fiti atenti mai exact:
starea benzii de rulare
Daca anvelopele au fost rulate pe masina atunci cand avea sistemul de directie defect, uzura este intensa pe exteriorul sau interiorul anvelopei, in functie de gravitatea defectului. De asemenea, daca rulati cu o presiunea prea ridicata in anvelope, uzura este mai multe pe mijlocul profilului si nu pe margine. Daca rulati cu presiunea prea joasa, uzura este mai multe pe margini.
starea flancurilor
Din cauza socurilor mecanice in timp pot aparea galme, taieuri sau deformari puternice pe flancul setului de cauciucuri vara. Aceste defectiuni cresc considerabil riscul de accident si de explozie. Defectiunile acestea se observa in special atunci cand sunt montate si cu presiune in ele.
gradul de uzura
Legislatia in vigoare stipuleaza ca limita minima de uzura este de 1,6mm. Sub acel prag, sunteti susceptibil de amenda daca sunteti depistati ruland cu cauciucuri auto sub acea inaltime a profilului.
Prin urmare, exista dezavantaje in achizitia de anvelope, pe care le puteti depista tarziu, doar dupa ce le-ai montat pe masina si ati rulat cu ele. Alegeti doar anvelope noi, care sa va ajute in marirea sigurantei si a performantei masinii.