Atelierele Superscrieri, workshopuri despre jurnalismul economic – cursuri pentru jurnaliști

Atelierele Superscrieri, workshopuri despre jurnalismul economic – cursuri pentru jurnaliști

Fundația Friends For Friends, organizatoarea Galei Premiilor Superscrieri, inițiativă care recunoaște anual cel mai bun jurnalism din țară, și ING Bank România, organizează în perioada aprilie – iunie Atelierele Superscrieri, o serie de workshopuri dedicate specializării jurnaliștilor, cu focus în zona economică.

Înscrierile se fac până la data de 4 aprilie. Atelierele vor avea loc la ING Communication Hub din București. În prima parte (9-10 aprilie), jurnalista Mona Dîrțu va aborda principiile jurnalismului, pornind de la jurnalism versus „content” și trecând prin toate fazele unei documentări, redactări și editări.

În a doua parte a programului (4-5 iunie), jurnalista Alina Mărculescu Matiș (Panorama.ro) va aborda jurnalismul economic și de business, explorând instrumente care să facă lucrul cu cifre mai simplu și mai puțin intimidant pentru jurnalist și pentru publicul lui deopotrivă, iar Valentin Tătaru (macroeconomist-șef ING Bank România) va avea o prezentare despre macroeconomie, despre cum pot fi citite informațiile date de un macroeconomist cu presa și care este relația lor.

„În redacții care își permit tot mai greu să investească în hiperspecializarea jurnaliștilor pe un colț dintr-un domeniu, jurnalistul economic a ajuns o resursă foarte greu de găsit. Dincolo de știri despre indici bursieri și raportări fie prea seci, fie prea mieroase ale companiilor, ce mai înseamnă azi să faci jurnalism economic pe piața media din România? Trebuie să fi trecut pe la ASE ca să poți vorbi corect și competent despre inflație? Cum spui o poveste despre bani fără să o îngropi în cifre și în statistici? Astfel de informații vom afla la atelierul de jurnalism economic”, a afirmat Alina Mărculescu Matiș, redactor-șef Panorama.ro.

Atelierele se adresează atât jurnaliștilor cu experiență, cât și noilor generații de jurnaliști, fiind utile în mai multe direcții, după cum declară și Alexandra Cantor, directoarea Fundației Friends For Friends: „Trăim într-o epocă a hipervitezei. Inclusiv jurnaliștii, care sunt nevoiți să deprindă această meserie pe repede înainte. Nu au răgazul de a studia mai mult un anumit subiect, nu au luxul de a se specializa într-un anumit domeniu, trebuie să fie mereu gata să dea story-ul, materialul, articolul către public. Atelierele Supersrieri pot fi, pentru unii, o ocazie de «revizuire a materiei», iar pentru alții, un prilej excelent de învățare și aprofundare a unor domenii, tehnici și tips&tricks jurnalistice.”

Totodată, inițiativa acestui program face parte și din misiunea ING Bank România de a susține creșterea nivelului de educație financiară, așa cum declară Silvia Jalea, Head of Internal & External Corporate Communication: „De sănătatea presei depinde și sănătatea societății în care trăim și vedem dovada acestui fapt în multe țări din lume. Cred că toți cei care putem contribui la o mai bună sănătate a presei trebuie să o și facem pentru a avea subiectele relevante pe agenda publică, dezbaterile necesare și un public mai bine informat. Una dintre componentele importante în acest proces este sănătatea financiară a românilor, cauză pentru care ING Bank România depune eforturi constante. Proiectul cu Fundația Friends For Friends este încă o piesă dintr-un puzzle complex care mai include produse relevante, campanii de educare și parteneri cu ajutorul cărora avem impact punctual și măsurabil în viețile românilor. Sperăm ca aceste ateliere să ajute la profesionalizarea breslei jurnalistice în sfera economică, dar mai ales să consolideze un ecosistem al informațiilor corect înțelese, corect scrise și apoi corect citite.”

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.